גולדשמידט, ג. (1994). אבדן הילדות – אבדן החינוך; החינוך כיום: השתקפות או הכנה למציאות המודרנית? עיונים בחינוך, 59/60, אוגוסט 1994.
גולדשמידט, ג. (2003). אפשרויות החינוך במצב הפוסמודרני האם ניתן למצוא במצב הפוסטמודרני דרך חינוכית-התפתחותית שניצבת בין החזרה לחינוך ברוח המודרניזם לבין ניהליזם חינוכי-ערכי ? עבודת תזה, אוניברסיטת חיפה, החוג לחינוך.
גולדשמידט, ג. (2010). חינוך בתנועה. הד החינוך, 84 (5), 84 – 86.
גולדשמידט, ג. (2011). על ילדים ומספרים – כיצד הורסת מדיניות ההישגים והמבחנים הסטנדרטים את בתי הספר שלנו. עיונים בחינוך, 4, 42 – 58.
גולדשמידט, ג. (2012). בוגרי בית ספר ולדורף בחברה הישראלית – מבט של עשור. דיסרטציה, אוניברסיטת חיפה, החוג לחינוך.
גולדשמידט, ג. (2013). חידת החינוך האנתרופוסופי. הד החינוך, 87 (4), 124 – 127.
גולדשמידט, ג. (2013). על ילדים, בית ספר ובעיות קשב וריכוז. פנים, 62, 20 – 27.
גולדשמידט, ג. (2014). כיצד מתמודדים בוגרי חינוך ולדורף עם האתגרים העומדים לפניהם בשירות הצבאי – מבט של עשור. החינוך וסביבו, שנתון מכללת סמינר הקיבוצים, ל"ו, 81 - 98.
גולדשמידט, ג. (2014). הם עמדו לפני השערים הגדולים. עיונים בחינוך, 9-10, יולי 2014.
גולדשמידט, ג. (2015). שיטת ולדורף – מבני חינוך אנתרופוסופיים. אדריכלות ישראלית. מאי 2015, 101, עמ' 68 -82.
Goldshmidt, G. (2013). How Waldorf School graduates cope with the challenges they face during military service: a ten-year overview. ROSE: Research of Steiner Education. Vol 3, No 2 (2013).
מאמרים רבים על נושאים הקשורים לחינוך ולדורף בעיתונות בחו"ל ובארץ. ראה אתר האינטרנט: http://www.waldorf-harduf.org/waldorf_papers.htm