אתר אישי

ד"ר גולדשמידט גלעד


קורות חיים

השכלה אקדמית

השכלה גבוהה:

2013 – תואר שלישי, החוג לחינוך אוניברסיטת חיפה, מגמה למנהיגות חינוכית. נושא: מחקר בוגרים בבתי ספר ולדורף.

2002 – 2004 – השלמת תואר שני בהצטיינות. אוניברסיטת חיפה, המגמה לחקר היבטים פסיכולוגיים וחברתיים.

1998 – 1999 – השלמה לתואר B.Ed. באורנים, התמחות כוללת: היסטוריה.

1988 – 1989 – השלמה לתעודת הוראה במסלול בית ספר יסודי, אורנים.

1985 – 1988 – לימודי חינוך ולדורף בדורנך – שוויץ וקבלת דיפלומה להוראה ברוח חינוך ולדורף במסלול בית הספר היסודי.

1985 – 1988 – לימודי פילוסופיה בבאזל.

מומחיות אקדמית

הוראה בהשראה אומנותית, חינוך, חינוך אלטרנטיבי על סגיו השונים, חינוך ולדורף (אנתרופוסופי), יצירתיות


, Pedagogy, , , Creativity

הוראה

במכללת אורנים

חינוך ולדורף
חינוך בהשראה רוחנית

מחוץ למכללה

חינוך ולדורף

חינוך בהשראה רוחנית

חינוך אלטרנטיבי

פילוסופיה של החינוך

מיתוסים ואגדות כמסע פנימי והתפתחותי

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

בוגרי בית ספר ולדורף בחברה הישראלית – מבט של עשור

 

A Decade of Waldorf Alumni in Israel

ספרים - כתיבה או עריכה

ספרים:

גולדשמידט, ג. (2008). עולמה של הילדות - חינוך וליווי הילד מנקודת הראות של חינוך ולדורף. הוצאת הרדוף. הרדוף.

גולדשמידט, ג. (2003). בתי ספר ולדורף בארץ. הוצאת דליה, דליה.

גולדשמידט, ג. (2013). אני מביט אל העולם – מחקר בוגרים של בתי ספר ולדורף. הוצאת הרדוף. הרדוף.

גולדשמידט, ג. (2013). יונתן והעץ. הוצאת הרדוף. הרדוף (ספר לילדים)

גולדשמידט, ג. (2014). לאן הלך מוקי? הרדוף. הרדוף (ספר ילדים)

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

גולדשמידט, ג. (1994). אבדן הילדות – אבדן החינוך; החינוך כיום: השתקפות או הכנה למציאות המודרנית? עיונים בחינוך, 59/60, אוגוסט 1994.

גולדשמידט, ג. (2003). אפשרויות החינוך במצב הפוסמודרני האם ניתן למצוא במצב הפוסטמודרני דרך חינוכית-התפתחותית שניצבת בין החזרה לחינוך ברוח המודרניזם לבין ניהליזם חינוכי-ערכי ? עבודת תזה, אוניברסיטת חיפה, החוג לחינוך.

גולדשמידט, ג. (2010). חינוך בתנועה. הד החינוך, 84 (5), 84 – 86.

גולדשמידט, ג. (2011). על ילדים ומספרים – כיצד הורסת מדיניות ההישגים והמבחנים הסטנדרטים את בתי הספר שלנו. עיונים בחינוך, 4, 42 – 58.

גולדשמידט, ג. (2012). בוגרי בית ספר ולדורף בחברה הישראלית – מבט של עשור. דיסרטציה, אוניברסיטת חיפה, החוג לחינוך.

גולדשמידט, ג. (2013). חידת החינוך האנתרופוסופי. הד החינוך, 87 (4), 124 – 127.

גולדשמידט, ג. (2013). על ילדים, בית ספר ובעיות קשב וריכוז. פנים, 62, 20 – 27.

גולדשמידט, ג. (2014). כיצד מתמודדים בוגרי חינוך ולדורף עם האתגרים העומדים לפניהם בשירות הצבאי – מבט של עשור. החינוך וסביבו, שנתון מכללת סמינר הקיבוצים, ל"ו, 81 - 98.

גולדשמידט, ג. (2014). הם עמדו לפני השערים הגדולים. עיונים בחינוך, 9-10, יולי 2014.

גולדשמידט, ג. (2015). שיטת ולדורף – מבני חינוך אנתרופוסופיים. אדריכלות ישראלית. מאי 2015, 101, עמ' 68  -82.

Goldshmidt, G. (2013). How Waldorf School graduates cope with the challenges they face during military service: a ten-year overview. ROSE: Research of Steiner Education. Vol 3, No 2 (2013).  

מאמרים רבים על נושאים הקשורים לחינוך ולדורף בעיתונות בחו"ל ובארץ. ראה אתר האינטרנט: http://www.waldorf-harduf.org/waldorf_papers.htm

מרחב אישי

תחומי העניין והמחקר העיקריים שלי הם:
  • חינוך ולדורף / חינוך אנתרופוסופי
  • חינוך אלטרנטיבי על אופניו השונים
  • חינוך בהשראה רוחנית
  • פילוסופיה של החינוך
  • היחס והקשר בין חינוך לטכנולוגיה