כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים
פרידמן,א' וזאבי, ע' (2021). להיות נוכחת-נפקדת: דימויים חזותיים ולשוניים של נשים חרדיות בפרסומות מהמגזין החרדי "משפחה". סוגיות חברתיות בישראל.
פרידמן, א' (2016). הומור בקליפים ישראלים: מ"אצל הדודה והדוד" ועד ה"אריסה". הומור מקוון: כתב עת מדעי לחקר ההומור, 6, עמ' 7 – 27.
פרידמן, א' (2014). "מחפשים את מקומם: תחושת מקום וזהות בקליפים ישראליים". המוזיקה בישראל, 23, מסדרת הנושא של עיונים בתקומת ישראל, אוניברסיטת בן-גוריון: הוצאת מכון בן-גוריון.
פרידמן, א. (2014). "ייצוג נוער ותקיפות מיניות בסרט שש פעמים: על אתיקה, אחריות ולימודי תקשורת". דברים: כתב עת אקדמי רב תחומי, 7, אחריות, עמ' 125- 146.
Friedman, A & Zaguri, H.(2021). “I don’t like the cameras in thehouse. They’re looking at us all the time.”: The contribution of photovoice tochildren in a post-hospitalization program. In: Huss & Boss; ( 2021). SocialWork Research Using Arts-Based Methods.Policy Press/Bristol University Press.
Turin, O.& Friedman, A. (Forthcoming).Representation of Three Palestinian Girls in Three Israeli TelevisionSeries: Change and Hope. In: Baram-Eshel, E., Jayusi, W., Younis, E. &Paul-Binyamin, I.(eds). Jewish and Arab Childhood in Israel: ContemporaryPerspectives. Lanham, Maryland: Lexington books. Ch.7.
Friedman, A. (2020). Places andNon-places in Israeli Music Videos as a New Type of Localization. In: Talmon,M. (ed.) As See on Israeli TV: GlobalContexts, Local Visions. London and New York: Routledge. p.133-148
Friedman, A., Turin, O. and Melamed, O. (2020). Media Education inIsrael- Mainstreaming the Avant-garde. In D. Frau?Meigs, S. Kotilainen, M.Pathak?Shelat, M. Hoechsmann S. R.Poyntz (Eds.), The handbook of media education research (pp. 267-273) JohnWiley & Sons, Inc
https://doi.org/10.1002/9781119166900.ch25
Turin, O. and Friedman, A. (2019).Media literacy in Israel. The International Encyclopedia of Media Literacy.John Wiley & Sons, Inc,1-7.
Friedman,A. (2018). "To "Read" and "Write" Pictures in EarlyChildhood: Multimodal Visual Literacy through Israeli Children’s DigitalPhotography". Journal of Children and Media 12(3), 312-328.
Friedman, A. (2016). Three-Year-Old Photographers: Educational andParental Mediation as a Basis forVisual Literacy via Digital Photography in Early Childhood.
Journal of Media Literacy Education 8(1), 15-31
Friedman, A. (2015). Teenagers as producers: Ten years of music videoproductions. in: Cook, A.& Castro, T.S. (eds). Visual Stimulation: Shaping Teen Identities, Oxford, UK: Inter-Disciplinarypress, p.177 -194.
Leshem, S.,Zion, N. andFriedman, A. )2015.( A Dream of a School: Student Teachers Envision Their Ideal School. SAGE Open,October-December 2015, 1–8.
Tidhar, C. E., and Friedman, A. (2000). Adolescents Read Music Videos: An Israeli Case Study. European Journal of Communication,25/4 , 387-405.