תפקיד המרצה עובר שינוי. לצד היותו מומחה התוכן, הוא נדרש לשימוש בפדגוגיה המתרכזת ביצירת מעורבות פעילה של הסטודנטים - מעורבות שמשנה את תפקידו ממעביר תוכן למנחה,
מוביל ומלווה לסטודנטים בתהליך הלמידה. המרצה מעצב את הקורס כך שהסטודנטים יוכלו לצרוך ידע ממגוון מקורות, לערוך ביניהם סינתזה ואינטגרציה ולתת את הפרשנות האישית שלהם לנושא. בשלב הלמידה, תפקידו לתווך ולפתח חשיבה ביקורתית אצל הלומדים - למשל ע"י חידוד המיומנות לאבחנה בין מקורות איכותיים (מאמרים, קורסי מוק, סרטונים ופודקאסטים מקצועיים) לבין כאלה שאינם (ויקיפדיה למשל).
המרצה הוא כמובן גם
מקור לידע איכותי, המשגה, תיקון טעויות של הלומדים וכד', כפי שהיה עד היום, ומחבר את הלמידה לקונטקסט ולתחומים נוספים, בהתאם למטרות הקורס.
המרצה
אינו נדרש להיות מומחה לטכנולוגיה, אך עליו להיות בעל אוריינות דיגיטלית המאפשרת לו לעשות שימוש במרחב הוירטואלי בצורה טובה. (סיוע בנושא ניתן לקבל במרכז לקידום ההוראה ובמערכות מידע)
אין צורך (ואין אפשרות...) להכיר את כל הכלים, היישומים והתוכנות. די שתכירו 3-4 כלים דיגיטליים שנוחים לכם ומאפשרים שימושים שונים, ואיתם תעבדו. הסטודנטים יוכלו להרחיב ולעשות שימוש בכלים נוספים כרצונם. סיוע בכך הם יכולים לקבל מנחמה לוי, רכזת טכנו-פדגוגית במרכז לקידום ההוראה, בדוא"ל:
nechama.levy@oranim.ac.il