טופס נייח

ליווי מערכות חינוך

לתפיסתנו, כדי להתאים מערכת חינוך לעולם משתנה, נדרש חיבור בין שלושה ערוצים מרכזיים המרכיבים אותה, שכיום קיימת ביניהם הפרדה:
  • ציר לימודי - מומחיות ידע 
רכישת המיומנויות שיאפשרו ללומד להגיע לרמת מומחיות ולהישאר בתהליך אפקטיבי של למידה בעולם שבו הידע גדל ומשתנה באופן תדיר.

  • ציר חברתי-ערכי - קהילתיות
היכולת לפתח ולשמר מיומנויות בין אישיות הנמדדות הן בכמות הקשרים והן באיכותם, מתוך הבנה שפעולה משותפת היא גם מיומנות קריטית ללומד במאה ה-21 וגם תורמת לגיבוש סולם ערכים שמחזק את בית הספר והקהילה ומייצר איתנות קהילתית.

  • ציר זהותי-רגשי - פיתוח מנהיגות
האופן שבו הלומד מסוגל להוביל את עצמו ואת הסובבים אותו בתהליכי למידה ויישום בסביבה מורכבת ודינמית.
אנו מקדמים בפיתוח ובשדה גישה המתבטאת בחיבור בין שלושת הערוצים באמצעות בניית תשתית הכוללת ידע, מיומנויות, תפיסה וכלים בתחום של פיתוח תוכניות וצוות ברמה הבית ספרית – יחידת מו"פ בית ספרי.

תוכניות החינוך הרשותיות שאנו מפתחים משלבות גישות מערכתיות המותאמות לצרכים הייחודיים של כל רשות, תוך התמקדות בקידום מנהיגות מקומית, חיזוק זהות קהילתית ושיפור איכות החינוך. באמצעות שיתוף ידע וכלים חדשניים, מרכז ק.מ.ה מסייע לרשויות לעצב את עתידן החינוכי ולהוביל שינוי ברמה המקומית והאזורית.

אנו מציעים ליווי מקצועי וחדשני לאגפי חינוך ברשויות המקומיות, במטרה לחזק את היכולת הארגונית והפדגוגית של המערכת החינוכית הרשותית. אנו פועלים בשותפות עם מנהלי אגפי חינוך להובלת תהליכי שינוי ופיתוח, תוך התאמה ייחודית לצרכים, לאתגרים ולחזון החינוכי של כל רשות.  
ב בעבודה משותפת, נסייע בגיבוש והגדרת מטרות ויעדים שנתיים לאגף החינוך, פיתוח ממשקי עבודה אפקטיביים בין כלל הגורמים במערכת החינוך הרשותית, ובניית תפיסת חינוך רשותית ברורה ומובילה. בנוסף, נלווה הקמה וניהול של פורומים רשותיים למנהלים,, רכזים ואנשי חינוך, שיתמקדו בשיתופי פעולה, הטמעת חדשנות ופיתוח מקצועי מתמשך לכל שלבי החינוך מלידה ועד בגרות.

יחד נוביל תהליכים אסטרטגיים שיבססו חינוך איכותי וערכי, נייצר שיטות עבודה מיטביות, ונעצב מערכת חינוך מובילה, עדכנית וברת-קיימא לרשות המקומית ולתושביה.

במהלך העבודה יחד נקדם פרואקטיביות של כלל השותפים, נקדם תפיסה של שותפיוית ויצירת רצפים חינוכיים לידה עד בגרות וחינוך 24/7 מתוך הנכסים הקיימים ברשות ופיתוח משותף של ההון החברתי הקיים.
הקמת תחום הגיל הרך ברשות היא משימה מורכבת שדורשת חשיבה אסטרטגית, יכולת בניית שותפויות והתמקצעות של כל בעלי התפקידים. 
אנו מציעים מענה כולל של: 
  • תוכניות הכשרה בתחומים: מחנכות-מטפלות שנות ינקות, ניהול מעונות, ייעוץ והדרכה 
  • פיתוח מקצועי לבעלות המקצוע השונות באמצעות: הדרכות, פורומים מקצועיים, פיתוח מנהיגות מקצועית מקומית
  • ​ליווי והדרכה לבעלות תפקידים ברשויות בנושאים: בניית מערך הגיל הרך, יצירת שפה חינוכית משותפת מלידה והלאה, מערכי הדרכה ואיתור למעונות יום, תוכניות התערבות נקודתיות לפי צורך
Footer Mobile