תחום הגיל הרך עושה את צעדיו הראשונים באגפי החינוך ברשויות ומצטרף אל הרצף החינוכי הקיים. ביסוס מערך הדרכה, כחלק מהמשאבים הרשותיים, יאפשר יצירת שפה חינוכית משותפת מבוססת מקום, שתחזק את תחושת השייכות והשלומות של הילדים, ההורים והצוות ותסייע לקידום סטנדרטים לאיכות החינוך-טיפול בגילאי הינקות.
טעימה מהשטח:
ליווי והדרכה במעונות יום של מועצה אזורית זבולון
גילאי הינקות מהווים תקופה קריטית בהתפתחות הילד, שבה המוח מתאפיין בגמישות מירבית ובקצב התפתחות מואץ. איתור מוקדם של התפתחות לא שגרתית בתקופה זו מאפשר התערבות מוקדמת וצמצום פערים להמשך. הצוות החינוכי במסגרות לגיל הרך מהווה גורם מפתח ביכולת לספק מענה מיטבי לילדים עם התפתחות לא שגרתית. תוכנית האיתור תיתן לצוותים ידע, כלים ומיומנויות לזיהוי סימנים ראשוניים, יצירת סביבה מותאמת התפתחותית, והענקת תמיכה דיפרנציאלית המקדמת את ההתפתחות של כל ילד וילדה.
המועצה האזורית זבולון ביקשה לתת למסגרות החינוך לגילאי הינקות מענה בתחום איתור הילדים עם ההתפתחות הלא שגרתית. במסגרת המענה, יאותרו הילדים ויתקיים תהליך משותף עם צוות המסגרת וההורים לקידום ההשתתפות של הילדות והילדים המאותרים.
ליווי והדרכה במעונות יום של מועצה אזורית חוף כרמל
מועצה אזורית חוף הכרמל שמה לה למטרה "להפוך את הפירמידה" על ידי השקעה בחשיבה ובהקצאת משאבים יתרים לתחום הגיל הרך (לידה עד 6) ברשות.
ישנה חשיבות עליונה לאיכות החינוך בשלביו המוקדמים, כבסיס לאיתנות האסטרטגית של המועצה. היכולת לצמצם פערים ולאפשר שיוויון הזדמנויות, טמונה בהשקעה בגילאי הינקות והילדות המוקדמת.
לסביבה הניהולית העוטפת את מעונות היום וגני הילדים ישנה חשיבות רבה ביכולתן של מערכות אלו לאפשר תמיכה ופיתוח של הצוותים המקצועיים ושרותי חינוך ברמה גבוהה, עם סטנדרטים בלתי מתפשרים של איכות החינוך-טיפול.
השקעה בפיתוח המחנכת, בגיבוש הזהות המקצועית שלה וחיזוק היכולות האישיות שלה, הן מרכיב מרכזי ועיקרי באיכות החינוך הניתן לילדים.
מטרות התוכנית:
- קידום איכות החינוך-טיפול שניתנת לילדות והילדים בגילאים אלה.
- הכשרה ופיתוח מקצועי של נשות המקצוע במסגרות החינוך.