טופס נייח

תוכניות חינוך רשותיות

​מרכז ק.מ.ה מוביל תהליכים אסטרטגיים ברשויות המקומיות בתחום החינוך, מתוך מטרה לבנות מערכות חינוך איכותיות, הוליסטיות וברות-קיימא. המרכז פועל בשיתוף פעולה עם ראשי רשויות, מנהלי מחלקות חינוך וקהילות מקומיות, ומציע ליווי מקצועי בפיתוח חזון חינוכי, בניית תשתיות חינוכיות מקיפות ויישום תהליכי שינוי ארוכי טווח. תוכניות החינוך הרשותיות שמפתח המרכז משלבות גישות מערכתיות המותאמות לצרכים הייחודיים של כל רשות, תוך התמקדות בקידום מנהיגות מקומית, חיזוק זהות קהילתית ושיפור איכות החינוך. באמצעות שיתוף ידע וכלים חדשניים, מרכז ק.מ.ה מסייע לרשויות לעצב את עתידן החינוכי ולהוביל שינוי ברמה המקומית והאזורית.​

טעימה מהתוכניות בשטח:​

​משתתפים: צוותי ניהול ומחנכות בתי ספר  
יישוב: שדרות ובית שאן
היקף התוכנית: 15 בתי ספר, 2 רשויות

מטרות התוכנית
  • רתימה של כלל המערכת העירונית לטובת קידום של שוויון הזדמנויות באמצעות מחנכות כיתה
  • יצירה של מודלים אפקטיביים וברי קיימא לשוויון הזדמנויות בזירה המוניציפלית תוך התבססות על מחנכות כיתה

פעילויות בתוכנית 
  • הפעלה של פורום עירוני למנהלים ואנשי מפתח ברשות
  • השתלמות למחנכות בבתי הספר
  • מפגשים עירוניים לכלל מחנכות הרשות

הישגים ותוצאות
  • פיתוח של קהילות מחנכות בית-ספריות וכלל עירוניות
  • פיתוח של מיזמים חדשניים ומענים ייחודיים להגברה של שוויון הזדמנויות
  • ​ליווי והדרכה של בתי הספר ברשות לשם השגת היעד
  • עבודה עם המנהיגות החינוכית של העיר וכינון שולחן עירוני לטובת איגום כוחות 
  • התאמה ייחודית למיפוי צרכים ושאיפות של כל עיר ועיר

שותפים אסטרטגיים
קרן משפחת ליאון, מכון מופ"ת, עיריית שדרות, עיריית בית שאן, משרד החינוך​

​​משתתפים: צוות הגיל הרך באגף החינוך, צוותי מעונות היום 
יישוב: יישובי חוף הכרמל
היקף התוכנית: 13 מעונות שמפוזרים ב-8 ישובים​

מטרות התוכנית
  • קידום איכות החינוך-טיפול שניתנת לילדות ולילדים בגילים אלו
  • הכשרה ופיתוח מקצועי של נשות המקצוע במסגרות החינוך

פעילויות בתוכנית
  • ההדרכה פדגוגית הכוללת תצפיות במעון, שיחות הדרכה עם הצוות, ישיבות וסדנאות לצוותים 
  • המדריכות מגיעות כל חודש אל מסגרות החינוך ונמצאות בשטח.

הישגים ותוצאות
  • ליווי בעלי תפקידים ברשויות בגיבוש תפיסה רשותית ובהבניית תחום הגיל הרך בהתאם לתפיסה המתגבשת.
  • מתן שירותי הדרכה פדגוגית ואיתור ילדים עם התפתחות לא שגרתית, כחלק מהתפיסה החינוכית הרשותית ומתוך המחויבות לאיכות החינוך טיפול

שותפים אסטרטגיים
מועצה אזורית חוף הכרמל ומשרד החינוך​

​​​משתתפים: מנהלי בתי ספר, מורות וגננות
יישוב: כפר קרע
היקף התוכנית: שנתיים

מטרות התוכנית
  • צמצום האלימות בחברה הערבית בכלל ובכפר קרע בפרט, בכל מוסדות החינוך ביישוב, באמצעות הטמעה של שיח רגשי-חברתי פתוח וכנה שמאפשר לכל המורים והתלמידים לאמץ שפה רגשית. 
  • אוורור רגשות, חשיפה ותרגול של שיח רגשי בבתי הספר - בחדרי המורים, בכיתות עם התלמידים ועם ההורים​

פעילויות בתוכנית
פגישות עם מנהלי בתי הספר וצוותים מובילים, חשיפה ראשונית לתוכנית ובנייה של אמון ראשוני. מפגשי פיתוח מקצועי עם צוות המורים - היכרות עם המודל ויצירה של מקום בטוח לשיח רגשי, מקרב ולא שיפוטי וכן תרגול כלים לשיח כזה בחדרי המורים ובכיתות, בזיקה ובחיבור לזהות הצוות ולחזון הבית ספרי. יצירה של מוטיבציה והנעה פנימית אצל המורים לייצר שינוי במקום הזה ולקחת את ההובלה לידיהם

כל הפעילויות מבוססת על צירי התוכן 
תפיסת תפקיד המדריך | המדריך כמנהיג | סמכות אישית ומקצועית | חדשנות פדגוגית | למידה והעמקה בתחומי התוכן בהתאמה לתכני משרד החינוך | מודלים של הדרכה | אנדרגוגיה - משמעות ויישום בעבודת ההדרכה | שיח הדרכה מיטבי | אתיקה | חסמי שיח והתנגדויות

הישגים ותוצאות
הטמעה של שפה רגשית-חברתית במערכת החינוכית הפורמלית ביישוב, מגן ועד תיכון, באמצעות שלושה מעגלים: פורום מנהיגות רשותי, חדרי המורים וצוות הגננות, מערכי השיעור (בכל מקצועות הלימוד)

שותפים אסטרטגיים
מועצה מקומית כפר קרע, פיקוח מתכלל משרד החינוך, פסג"ה באקה אל גרבייה​

​​​משתתפים: כל מוסדות החינוך ביישוב מגן ועד תיכון   
יישוב: מ.מ. בסמ"ה
היקף התוכנית: תוכנית תלת שנתית

מטרות התוכנית

  • צמצום האלימות בחברה הערבית ויצירת אקלים בית ספרי מיטבי, בכל מוסדות החינוך בישוב. 
  • אוורר רגשות, חשיפה ותרגול שיח רגשי בבתי הספר בחדרי המורים, בכיתות עם התלמידים ועם ההורים 

פעילויות בתוכנית
  • פורום מנהיגות חינוכי יישובי
  • פיתוח מקצועי בבתי הספר
  • הטמעה ותרגול של המודל עם הצוותים והחינוכיים 
  • פגישות סטטוס לבקרה והערכה

הישגים ותוצאות
הטמעה של שיח רגשי, חברתי פתוח וכנה שמאפשר לכל המורים והתלמידים לאמץ שפה רגשית במוסדות החינוך. 

שותפים אסטרטגיים
מועצה מקומית בסמ"ה, פיקוח מתכלל, מפקחת על הגיל הרך, מנהלי בתי הספר, פסג"ה באקאה​​
Footer Mobile