יום שלישי מחוננים (כיתות ד'-ה'-ו') – תקצירי קורסים


קורסים לשכבת ד'​
קסם המתמטיקה (ד1) – יעל אברמסון 
מתמטיקה יכולה לפתוח את החשיבה, לעורר סקרנות ולפעמים גם להעלות חיוך. 
בקורס נלמד להסתכל על המתמטיקה מזווית אחרת, לעבד נתונים, לשחק איתה משחקים, לפתור חידות וקסמים, לפתח את החשיבה, לשאול שאלות ולקשר את המתמטיקה לחיי היום יום. 
נחקור את עולם המספרים והמתמטיקה, בקבוצות ולעיתים גם באופן יחידני, ובסופו של תהליך נבדוק שכולם הגיעו למסקנות הנכונות. 
בין עבודות החקר יחשפו התלמידים לחידות בהן דרושה חשיבה מחוץ לקופסא, משחקים בהם יש צורך להשתמש בחישובים מתמטיים או הסקת מסקנות מהירה, כל זאת כדי לעודד את התלמידים לחשוב בצורה קצת שונה ולקבל ידע בעזרת הפקת לקחים מחקר מתמטי. 

תעופה וחלל (ד1, ד2)– אלון נגרי 
בקורס נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית. מכלי תעופה ראשוניים דרך תנועתם באוויר, דרך מטוסי סילון חדישים על ציודם ועד טילים ומעבורת חלל. נעסוק ביסודות באווירודינמיקה: הכוחות הפיזיקאליים המשפיעים על הטיסה, מבנה המטוס וכו'. 
בנוסף נבנה טיסנים לפי דרגות קושי, מן הפשוט למורכב וכן נתנסה בערכות ניסוי ויצירה נוספות בתעופה. 
הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.  

כשמכחול וטאבלט נפגשים (ד1, ד2) – פולינה בלוקון וקארן גרינברג 
תהיתם איך ציירו פעם סרט מצויר? איך גרמו לבובות הפלסטלינה להיראות כדמויות חיות וקלילות? מה הקשר בין מוסיקה, אמנות וטכנולוגיה? 
קורס זה משלב בין עולם האמנות הפלסטית (פלסטלינה, חימר, וכלי ציור וצביעה שונים) לבין העולם הדיגיטלי והטכנולוגי (עיצוב, צילום ועריכה), ומאפשר לנו להרחיב את האופקים והמיומנויות בשני העולמות. 
הקורס יתקיים כסדנא שבה התלמידים יתנסו בציור ובפיסול, וייצרו תוצרים אשר ישולבו בהמשך בהפקת תוצר דיגיטלי ווירטואלי. במהלכו נחקור ונשווה את הדמיון והשוני בין האמנות הפלסטית לדיגיטלית, ונתנסה בציור על דף עם צבע ומכחול, לעומת ציור על גבי טאבלטים. 
נלמד בסביבות למידה שונות - בכיתה, בסדנת האומנות, בגינה ובחצר. נשתמש בכלים רבים מעולם האמנות הדיגטלית - טבאלטים, מחשבים, מצלמות, תוכנות ואפליקציות מתקדמות,  יחד עם כלים מעולם האמנות הקלאסית. 
לאחר סיום העבודה על תהליך של כל יצירה, התוצרים יוצגו בכיתה ואנו נקיים שיח עמיתים לקידום הלמידה וההבנה שלנו בתחום. 

צילום וחשיבה ויזואלית (ד2)– אילן לוז 
הקורס "צילום וחשיבה ויזואלית" נוגע בכמה תחומי ידע: באמנות, בצילום, בעיבוד ובווידאו. 
מטרת הקורס היא לגבש ראייה המאפשרת לעבד לתמונה [תמונת סטילס או צילום בווידאו] את הרשמים הנראים בעין ולנסות לעצב באופן אוטומטי את המראה הנשקף לעין ולעבד אותו כדי שיתאים יותר לתמונה המצולמת
מה נלמד? מהי אמנות ומה לא אמנות?; קומפוזיציה; איך משפיע האור על תמונה/הציור/הוידאו; הנושא והרקע; מאיזה גובה אני יכול לספר את הסיפור –מי מספר את הסיפור? איך זווית הצילום/הציור יכולה להשפיע על הפרשנות? האם כדאי לפעמים לבלבל את הצופה?; תבניות חוזרות והשבירה שלהן; עומק השדה; מסגור;  השתקפויות  ועיוותים; עריכה בווידאו – הדרך לספר סיפור שונה לגמרי.

טאי צ'י (ד1)  – דרור רכטמן 
טאי צ'י, או בשמה המלא טאי צ'י צ'ואן, היא אומנות לחימה סינית עתיקה בת כמה מאות שנים. העיסוק באמנות הלחימה הזו הוא דרך חיים שיש ללמד. 
במהלך הקורס נעסוק באמנות הלחימה המיוחדת הזאת, בתפיסה הפילוסופית שעומדת מאחוריה. נדבר על עקרונות השיטה ונתרגל. נשפר את היכולות שלנו לשלוט על הגוף ולהפעיל אותו נכון דרך שיפור הקואורדינציה, שווי המשקל, היציבות וכוח הרגליים. נפעיל את יכולת הדמיון וננשום הרבה ונכון. 
ובעיקר נשתדל להנות, לחוות משהו חדש וללמד זה מזה, כי הטאי צ'י מזמן לכולנו חוויות לימוד בלתי פוסקת.

זואולוגיה למתקדמים (כיתה ד')  – ד"ר מרווה שמואלי
קורס ההמשך בזואולוגיה מאפשר העשרה נוספת והעמקה בעולם הטבע ובעלי החיים. 
מה נלמד?
  • תאוריית האבולוציה של צ'רלס דארוין
  • מחקרי בעלי חיים בארץ ובעולם 
  • נכיר בעלי חיים בסכנת הכחדה בימינו ובעלי-חיים שנכחדו בעבר הרחוק...
  • נחקור בעלי-חיים במים וביבשה 
  • ​נלמד איך לשמור על הטבע שמסביב.

הקורס כולל פעילויות במעבדה, מפגש עם בעלי-חיים בפינת החי,  סיורים בגן הבוטני, צפייה בסרטים ומצגות ועוד...

צעצועי מדע (כיתה ד') – ד"ר דרור קפוטא
בקורס נתנסה בבנייה ומשחק בדגמי צעצועים מדעיים פשוטים לכאורה אך מאתגרים להבנה ומעוררי מחשבה.  כל דגם יציג לנו ״חידה״, כאשר במהלך הניסיון לפתור אותה נלמד עקרונות בסיסיים בפיזיקה ונתנסה בחשיבה מדעית ולוגית. הבנייה תעשה מחומרים בסיסיים שניתן לאסוף בקלות ולהכין גם בבית. 
נשחק בסביבוני ריצה וגלשני הליכה, נבנה שלושה סוגי טלפון ומצלמה פשוטה, נשחק במטוטלת שמציירת את מסלולה ומטוטלת כפולה שמשתגעת לגמרי, נבנה ג׳יירוסקופ פשוט, נלמד כי לא רק גלגל יכול להתגלגל, וכי גם קליפס יכול ללכת ועוד ועוד.
דרישות ומיומנויות: עבודת ידיים ומוטוריקה בסיסית, עבודת צוות, חשיבה אנליטית-הנדסית בסיסית.
עיבוד תמונה בפוטושופ (כיתה ד') – אילן לוז
בקורס זה נתוודע לתוכנת הפוטושופ ונלמד מיומנות של עבודה עם תמונות ועיבוד תמונה בתוכנה. 
מה נלמד?  אמנות ופוטושופ -  האם הפוטושופ פוגע באמנות הצילום או מקדם אותו או שהוא אמנות בפני עצמה; הכרות עם המחשב; בהירות וקונאראסט; עבודה עם שכבות;  גזירה;  יצירת קולאז פרצופים; העתקה לרקע שונה -  שימוש בצילומי פורטרט והחלפת הרקע. למתקדמים – בניית רקע ממספר רקעים; כלי הWARP להתאמה ועיוות התמונה; אובייקטים חכמים; מסכות ופילטרים; יצירת הילה; הוספת טקסט והקרנת תמונה על טקסט; יצירת חותמת מים; יצירת כרזות, פוסטרים ודפי מידע; איחוי ותיקון תמונות ישנות; יצירת עולמות פנטסטיים.
דרישות הקורס: על התלמידים להביא מצלמה וקורא כרטיסים [או כבל להורדה] . ניתן לצלם בטלפון נייד בתנאי שהתלמיד למד בבית כיצד להוריד תמונות מהטלפון והביא את הכבל הנדרש.
יש להביא לשיעור דיסק און-קי עם מאגר תמונות אותן צילמו התלמידים.

​פרקליטים צעירים (כיתה ד') – עו"ד אביטל שרוני
במהלך הקורס נערוך היכרות חווייתית עם מערכת המשפט ושיטת המשפט בישראל.
על מה נלמד? נלמד על החלוקה לענפי המשפט ונבין את משמעות מושגי היסוד בצורה כיפית ויצירתית; נכיר את שלוש הרשויות ונתמקד בתפקידי הרשות השופטת; נשאל מתי פונים לבית משפט? לאיזה סוג של בית משפט?  דרך משחק והמחשה, נלמד מהן הזכויות המגיעות לנו ובמקביל לכך, את האחריות שלנו כלפי הזולת; נתנסה בהכנת כתבי אישום וכתיבת טיעונים משפטיים, נלמד לאסוף ראיות, לחקור עדים ולטעון בצורה טובה ומשכנעת, באמצעות סימולציות ומשחקי תפקידים; כשנרגיש ממש מוכנים, נקיים משפט מבויים בו אנחנו נהיה בעלי התפקידים (עורכי דין, שופטים, עדים וכד').
איך נלמד?
נצפה יחד בסדרות טלוויזיה ובקטעי סרטים, נזהה את הבעיה המשפטית שעולה, נשאל כיצד ניתן היה למנוע אותה ונציע דרכי פעולה המתבססות על הידע והכלים שרכשנו במהלך הקורס.


קורסי חובה לשכבת ה' (שיעור ראשון)
"מדע בקופסא": לגו מכני (ה1)– ד"ר דרור קפוטא 
נבנה דגמים מדעיים-הנדסיים בעזרת ערכת לגו ייעודית ודרך כך נלמד עקרונות בסיסיים במכניקה וכיצד הם משמשים לבניית מכונות שונות.  נבנה רכב ממונע, משקל ושעון מטוטלת, טורבינת רוח, מכונית מרוץ עם תיבת הילוכים, חרק רובוטי שהולך בעצמו ועוד. נלמד כיצד מרימים משקל כבד בעזרת כוח מועט, כיצד עובד מד המרחק ברכב וכיצד עובדים ההילוכים, נלמד שאין הבדל בין גלגול להליכה ועוד. בחלקו האחרון של הקורס נעבור בהדרגה מבנייה לפי הוראות למשימות ״הנדסה לאחור״, תכנון עצמאי של דגמים ואלתור חופשי. 
מרבית העבודה תעשה בזוגות, אך נערוך גם משימות ותחרויות קבוצתיות. 
הקורס ישלב בניה בידיים ומיומנויות טכניות עם אתגרי חשיבה מדעית ולוגית.

טיפול בבעלי חיים (ה1, ה2)– ד"ר מרווה שמואלי 
הקורס יעסוק בעבודה עם בעלי החיים בחדר חיות, ביציאה לגן הבוטני ובלימוד במעבדה. 
נלמד איך מטפלים בבעלי חיים בפינת החי ונשלב לימוד וחקר של מדע ההתנהגות של בעלי החיים: רבייה והתקשרות, נדידה והגירה, חושים והישרדות, שפה ואינטליגנציה. 
נכיר מושגים באקולוגיה ובהתנהגות בעלי חיים – החתמה, נדידה, שימוש בחושים שונים, ביות בעלי-חיים ושמירת מגוון המינים בטבע בימינו.
הקורס משלב עבודה בחדר חיות ובמעבדה, סרטים וסיורים בגן הבוטני. 

כשהיצירות מתעוררות לחיים (ה2, ה3)– פולינה בלוקון וקארן גרינברג 
​תהיתם איך ציירו פעם סרט מצויר? איך גרמו לבובות הפלסטלינה להיראות כדמויות חיות וקלילות? מה הקשר בין מוסיקה, אמנות וטכנולוגיה? 
קורס זה משלב בין עולם האמנות הפלסטית (פלסטלינה, חימר, וכלי ציור וצביעה שונים) לבין העולם הדיגיטלי והטכנולוגי (עיצוב, צילום ועריכה), ומאפשר לנו להרחיב את האופקים והמיומנויות בשני העולמות. 
הקורס יתקיים כסדנא שבה התלמידים יתנסו בציור ובפיסול, וייצרו תוצרים אשר ישולבו בהמשך בהפקת תוצר דיגיטלי ווירטואלי. במהלכו נחקור ונשווה את הדמיון והשוני בין האמנות הפלסטית לדיגיטלית, ונתנסה בציור על דף עם צבע ומכחול, לעומת ציור על גבי טאבלטים. 
נלמד בסביבות למידה שונות - בכיתה, בסדנת האומנות, בגינה ובחצר. נשתמש בכלים רבים מעולם האמנות הדיגטלית - טבאלטים, מחשבים, מצלמות, תוכנות ואפליקציות מתקדמות,  יחד עם כלים מעולם האמנות הקלאסית. 
לאחר סיום העבודה על תהליך של כל יצירה, התוצרים יוצגו בכיתה ואנו נקיים שיח עמיתים לקידום הלמידה וההבנה שלנו בתחום. 

קסם המתמטיקה (ה3)– יעל אברמסון 
מתמטיקה יכולה לפתוח את החשיבה, לעורר סקרנות ולפעמים גם להעלות חיוך. 
בקורס נלמד להסתכל על המתמטיקה מזווית אחרת, לעבד נתונים, לשחק איתה משחקים, לפתור חידות וקסמים, לפתח את החשיבה, לשאול שאלות ולקשר את המתמטיקה לחיי היום יום. 
נחקור את עולם המספרים והמתמטיקה, בקבוצות ולעיתים גם באופן יחידני, ובסופו של תהליך נבדוק שכולם הגיעו למסקנות הנכונות. 
בין עבודות החקר יחשפו התלמידים לחידות בהן דרושה חשיבה מחוץ לקופסא, משחקים בהם יש צורך להשתמש בחישובים מתמטיים או הסקת מסקנות מהירה, כל זאת כדי לעודד את התלמידים לחשוב בצורה קצת שונה ולקבל ידע בעזרת הפקת לקחים מחקר מתמטי. 


קורסי בחירה לשכבת ו' (שיעור ראשון) 
"לגעת במילים": כתיבה יוצרת (כיתה ו') – מורן מיטב 
אילו אוצרות אפשר למצוא במילים? לאילו מסעות אנחנו יוצאים כשאנחנו פותחים ספר? איך כותבים חלום? איזו דמות עוזרת לנו להתגבר על פחד? מהם הכוחות שלנו? האם יש לנו כוחות-על? בכל השאלות האלו ועוד, נעסוק בקורס לכתיבה יוצרת. 
במהלך הקורס נכיר את עצמנו ככותבים, ניצור עולמות חדשים ודמיוניים, נתיידד עם גיבורים מוכרים וחדשים, נשתמש בזמנים שונים, נצא למסע מרתק בין מילים ואיורים ונכתוב סיפורים, שירים, יומן אישי דרך תרגילי כתיבה יצירתיים. 
כל מפגש יהיה מורכב מלימוד באמצעות משחקים פעילים, יצירה, תרגילים בכתיבה, פעילויות המשלבות דמיון והמצאה, חשיפה ליצירות ספרותיות מעוררות רגש, מחשבה ודמיון וכן זמן כתיבה אישי. 
למי מתאים הקורס? לילדים סקרנים, שאוהבים לכתוב ולקרוא, שיש להם רעיונות יצירתיים ומקוריים. 

מבוכים ודרקונים (כיתה ו') – אריאל רוזנר 
D&D, Dungeons and Dragons is a popular Role-Playing Game known throughout the world, as a fun way to socialize in a small to medium group of children, while using their imagination in a Fantasy setting. 
In this course we will be playing D&D and while we have fun, we will be learning many social skills needed for life, as well as learning about social norms and understanding others through Role-Playing, in addition to that I will help the students develop a variety of skills such as planning, leading and execution of plans that they develop to deal with a variety of situational encounters.

(הקורס נלמד בשפה העברית )

עיבוד תמונה בפוטושופ (כיתה ו')  – אילן לוז 
בקורס זה נתוודע לתוכנת הפוטושופ ונלמד מיומנות של עבודה עם תמונות ועיבוד תמונה בתוכנה. 
מה נלמד?  אמנות ופוטושופ -  האם הפוטושופ פוגע באמנות הצילום או מקדם אותו או שהוא אמנות בפני עצמה; הכרות עם המחשב; בהירות וקונאראסט; עבודה עם שכבות;  גזירה;  יצירת קולאז פרצופים; העתקה לרקע שונה -  שימוש בצילומי פורטרט והחלפת הרקע. למתקדמים – בניית רקע ממספר רקעים; כלי הWARP להתאמה ועיוות התמונה; אובייקטים חכמים; מסכות ופילטרים; יצירת הילה; הוספת טקסט והקרנת תמונה על טקסט; יצירת חותמת מים; יצירת כרזות, פוסטרים ודפי מידע; איחוי ותיקון תמונות ישנות; יצירת עולמות פנטסטיים.
דרישות הקורס: על התלמידים להביא מצלמה וקורא כרטיסים [או כבל להורדה] . ניתן לצלם בטלפון נייד בתנאי שהתלמיד למד בבית כיצד להוריד תמונות מהטלפון והביא את הכבל הנדרש.
יש להביא לשיעור דיסק און-קי עם מאגר תמונות אותן צילמו התלמידים.

יצירתיות בתעופה וחלל (כיתה ו') – אלון נגרי 
קורס לחובבי הפיזיקה, הטכנולוגיה ועולמות התעופה והחלל, הכולל תכנים חדשים וייחודיים, ומשלב בין חקר ולימוד עיוני, לבין עבודה סדנאית של תכנון ויצירת פרויקטים. 
מה נלמד בקורס?  נתרגל חשיבה טכנולוגית ופיזיקאלית, ניעזר במיומנויות שונות לעזרת תיכנון פרויקטים כמו: מערכת סולארית, רובוטים טכניים, מתקני שיגור לכלי תעופה שונים דוגמת גילשונים ורקטות. 
איך נלמד?
הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.  

צילום, עריכה ועיצוב בווידאו (כיתה ו')  – אילן לוז 
בקורס זה נלמד את אמנות התמונה הנעה. נתמקד בתמונה הנעה: ב"שוט" וב"סצינה". כלומר, התמקדות בפריים בו התמונה נעה והיכולת לחבר בין תמונה נעה אחת לשנייה תוך כדי הוספת פס קול המורכב ממוזיקה ומאפקטים של סאונד [ויתכן גם דיאלוגים או מונולוגים – אך לא הכרחי]
מה נלמד? הראיה, האור והצילום; החשיפה – צמצם ומהירות תריס; קומפוזיציה וזוויות הצילום; עומק השדה ואשליית העומק; צילום ב"מאקרו"; מסגור; השתקפויות; צבע; מרקמים; צילום מופשט; קומפוזיציה של תנועה; הכרות עם תוכנת העריכה "פרימייר"; חיבור בין שוטים על בסיס ויזואלי; חיבור של שוטים על בסיס סאונד.
תוצרי הסיום של קורס זה מיועדים להיות מוצגים כווידאו ארט" או "וידאו קליפים".


קורסי בחירה לשכבות ה'- ו' (שיעורים שני ושלישי)
טיפול בבעלי חיים (כיתות ה'-ו') – ד"ר מרווה שמואלי 
הקורס יעסוק בעבודה עם בעלי החיים בחדר חיות, ביציאה לגן הבוטני ובלימוד במעבדה. 
נלמד איך מטפלים בבעלי חיים בפינת החי ונשלב לימוד וחקר של מדע ההתנהגות של בעלי החיים: רבייה והתקשרות, נדידה והגירה, חושים והישרדות, שפה ואינטליגנציה. 
נכיר מושגים באקולוגיה ובהתנהגות בעלי חיים – החתמה, נדידה, שימוש בחושים שונים, ביות בעלי-חיים ושמירת מגוון המינים בטבע בימינו.
הקורס משלב עבודה בחדר חיות ובמעבדה, סרטים וסיורים בגן הבוטני. 
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

מחשבות בצורות  (כיתות ה'-ו') – ד"ר דרור קפוטא 
בקורס נעסוק בעולם הצורות מזוויות לא שגרתיות: נלמד מהו ההבדל בין צורה לתוכן ובין דמות לרקע, האם צורות ניתן רק לראות או אולי גם לקרוא, מהי סימטריה ואילו סוגי סימטריה קיימים בעולם. נצלול אל תוך צורות הדומות לעצמן עד אינסוף ונלמד כיצד מרצפים את המרחב בדמויות שלובות. נפתור חידות שונות ונלמד כי חומרים פשוטים כמו מי סבון מסוגלים לפתור בעיות מורכבות ברגע ושקשרים יש גם במתמטיקה ולא רק בנעלים (ובשיער). 
נלמד כיצד ניתן ליצור כל דמות שהיא בעזרת גזירה של קו ישר אחד בלבד, מהו מימד והאם יתכן שישנם יותר משלושה, מהן לולאות מוזרות ומה בלתי אפשרי בהן, ועוד. 
הנושאים ילמדו בדרך פעילה ומעוררת מחשבה.
דרישות ומיומנויות: חשיבה אנליטית-צורנית, עבודת ידיים ומוטוריקה בסיסית, עבודת צוות.
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

מצע, עפרון ומכחול: טכניקות שונות באמנות (כיתות ה'-ו')  – נעמה אור 
"...אנא......צייר לי כבשה. לא ולא, אינני רוצה בפיל בתוך נחש בריח...לא, כבשה זו נראית חולה מאד... כבשה זו זקנה מידי... זוהי תיבה.. הכבשה שאתה רוצה נמצאת בתוך התיבה..." 
(הנסיך הקטן, אנטואנט דה סנט אכזופרי)
בקורס זה נביט במבט אחר על העולם, ההיסטוריה, האסטרונומיה, על עולם הקולנוע.  
נחפש מבטים אחרים ושונים בספרים שאנו קוראים ונבקר בתמונותיהם של אמנים. נעבוד ונצייר בצבעי אקריליק על בד, כל אחד את מבטו האישי והייחודי לו. נתנסה במגוון החומרים שסדנת האמנות מציעה, נתבונן מזוויות שונות ובמיקודים שונים של "זום אין" ו"זום אאוט" על הסובב אותנו בעולם.

פרקליטים צעירים (כיתות ה'-ו')  – עו"ד אביטל שרוני 
במהלך הקורס נערוך היכרות חווייתית עם מערכת המשפט ושיטת המשפט בישראל.
על מה נלמד? נלמד על החלוקה לענפי המשפט ונבין את משמעות מושגי היסוד בצורה כיפית ויצירתית; נכיר את שלוש הרשויות ונתמקד בתפקידי הרשות השופטת; נשאל מתי פונים לבית משפט? לאיזה סוג של בית משפט?  דרך משחק והמחשה, נלמד מהן הזכויות המגיעות לנו ובמקביל לכך, את האחריות שלנו כלפי הזולת; נתנסה בהכנת כתבי אישום וכתיבת טיעונים משפטיים, נלמד לאסוף ראיות, לחקור עדים ולטעון בצורה טובה ומשכנעת, באמצעות סימולציות ומשחקי תפקידים; כשנרגיש ממש מוכנים, נקיים משפט מבויים בו אנחנו נהיה בעלי התפקידים (עורכי דין, שופטים, עדים וכד').
איך נלמד? - נצפה יחד בסדרות טלוויזיה ובקטעי סרטים, נזהה את הבעיה המשפטית שעולה, נשאל כיצד ניתן היה למנוע אותה ונציע דרכי פעולה המתבססות על הידע והכלים שרכשנו במהלך הקורס.

תעופה וחלל מתקדמים (כיתות ה'-ו')  – אלון נגרי 
בקורס המתקדמים נעמיק ונפתח צוהר לעולם התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי והפיזיקלי. מטרת הקורס היא לעורר סקרנות לגבי התחומים הללו, לעודד חשיבה יצירתית ולייצר הנאה לימודית אישית וחברתית. 
מה נלמד בקורס? - מכונת תהליכים לשיגור טיל, חקר תעופת הטבע, תכנון מכונה מעופפת של ליאונרדו דה וינצ'י, פעולת המדחף בכלי תעופה ועוד. 
איך נלמד? הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.  
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

מבוכים ודרקונים (כיתות ה'-ו')  - אריאל רוזנר 
D&D, Dungeons and Dragons is a popular Role-Playing Game known throughout the world, as a fun way to socialize in a small to medium group of children, while using their imagination in a Fantasy setting. 
In this course we will be playing D&D and while we have fun, we will be learning many social skills needed for life, as well as learning about social norms and understanding others through Role-Playing, in addition to that I will help the students develop a variety of skills such as planning, leading and execution of plans that they develop to deal with a variety of situational encounters.

(הקורס נלמד בשפה העברית )

רפואה סינית (כיתות ה'-ו')  – יעל אברמסון 
הרפואה הסינית קיימת כבר יותר מ 3,000 שנה. היא רואה את האדם כחלק מהטבע. בסיסה של הרפואה הסינית מתארת צורך של המטפל למנוע מחלות על ידי לימוד אורח חיים בריא. במידה והמטופל חלה, המטפל ברפואה סינית יאבחן את הסיבה למחלה ויטפל בה בשלל דרכים – דיקור, שיאצו, טווינה, צמחי מרפא, תזונה ועוד. 
מה נלמד? תיאוריות ברפואה הסינית; מהו הרעיון שעומד מאחורי מניעת מחלות?; נחווה מה הוא טיפול השיאצו; נכיר את הגישה של הרפואה הסינית למזונות שונים ולאופני התאמתם לאנשים שונים.

"קצה המחט": אמנות הרקמה (כיתות ה'-ו')  – נעמה אור 
אמנות הרקמה היא מלאכת יד עתיקה המשמשת כלי ליצירה ייחודית עד היום. אפשר למצוא דוגמאות יפיפיות שלה בכל מדינה כמעט. היא מאפשרת לנו ליצור בכלים אסתטיים, וויזואליים, אשר מגיעים מידע עתיק, וניתן להפוך אותם לכלי לביטוי אישי וייחודי. העבודה עם החוטים, הצבעים, הבד והמחט מאפשרת התכנסות פנימית ושקט. פעולת אמנות עדינה, נעימה ועוצמתית גם יחד. 
במהלך הקורס נכיר את החומרים, הטכניקות וציוד הרקמה,  גישות שונות וסוגים שונים של חוטים. בעזרת תכים פשוטים נגלה אפשרות חדשה להבעה וניצור עולמות קטנים חדשים.

משחקי מדע בדיוני (כיתות ה'-ו') – אריאל רוזנר 
As many children are now familiar with Dungeons & Dragons as well as other fantasy stories & games, with the rising popularity of Super Heroes, another way to introduce them to Science is through role-playing games. Over the course of the year we will learn about science, future predictions as well as our modern society through a Science Fiction Role-playing Game. As with other RPG's they will improve social skills, practicing group dynamics through goal-oriented learning, as they participate together in an adventure in Space! 

(הקורס נלמד בשפה העברית)

חשיבה מדעית טכנולוגית (כיתות ה'-ו') - אלון נגרי 
הקורס משלב עיסוק בתעופה וחלל, פיזיקה וטכנולוגיה. מטרת הקורס היא לעורר סקרנות לגבי התחומים הללו, לעודד חשיבה יצירתית ולייצר הנאה לימודית אישית וחברתית. 
מה נלמד? נפתח ונבנה יחד של דגמים בתעופה, טילים, מבנים הנדסיים ״חכמים״ - גמישים, חזקים וקלים המשמשים בעולם התעופה והחלל; נלמד ונחקור תופעות פיזיקאליות בחיי האסטרונאוטים בתחנת החלל. והשפעתן על גוף האדם;  נתכנן ונבנה ״מכונת תהליכים״ המשמשת לשיגור טילי מבחנה ללא מגע יד אדם; נלמד תהליך מו"פ (מחקר ופיתוח) כ״צוות חושב ומפתח״ של טיל מצנח אוטומטי המשוגר ל 60 מ׳ גובה (!!) ומתוכנת לבצע תהליך פירוק ופתיחת מצנח גדול באוויר באופן מהיר ופשוט.

כשהיצירות מתעוררות לחיים (כיתות ה'-ו')  – פולינה בלוקון וקארן גרינברג 
תהיתם איך ציירו פעם סרט מצויר? איך גרמו לבובות הפלסטלינה להיראות כדמויות חיות וקלילות? מה הקשר בין מוסיקה, אמנות וטכנולוגיה? 
קורס זה משלב בין עולם האמנות הפלסטית (פלסטלינה, חימר, וכלי ציור וצביעה שונים) לבין העולם הדיגיטלי והטכנולוגי (עיצוב, צילום ועריכה), ומאפשר לנו להרחיב את האופקים והמיומנויות בשני העולמות. 
הקורס יתקיים כסדנא שבה התלמידים יתנסו בציור ובפיסול, וייצרו תוצרים אשר ישולבו בהמשך בהפקת תוצר דיגיטלי ווירטואלי. במהלכו נחקור ונשווה את הדמיון והשוני בין האמנות הפלסטית לדיגיטלית, ונתנסה בציור על דף עם צבע ומכחול, לעומת ציור על גבי טאבלטים. 
נלמד בסביבות למידה שונות - בכיתה, בסדנת האומנות, בגינה ובחצר. נשתמש בכלים רבים מעולם האמנות הדיגיטלית - טבאלטים, מחשבים, מצלמות, תוכנות ואפליקציות מתקדמות,  יחד עם כלים מעולם האמנות הקלאסית. 
לאחר סיום העבודה על תהליך של כל יצירה, התוצרים יוצגו בכיתה ואנו נקיים שיח עמיתים לקידום הלמידה וההבנה שלנו בתחום. 

פרקליטים צעירים (כיתות ה'-ו') – עו"ד אביטל שרוני 
במהלך הקורס נערוך היכרות חווייתית עם מערכת המשפט ושיטת המשפט בישראל.
על מה נלמד? נלמד על החלוקה לענפי המשפט ונבין את משמעות מושגי היסוד בצורה כיפית ויצירתית; נכיר את שלוש הרשויות ונתמקד בתפקידי הרשות השופטת; נשאל מתי פונים לבית משפט? לאיזה סוג של בית משפט?  דרך משחק והמחשה, נלמד מהן הזכויות המגיעות לנו ובמקביל לכך, את האחריות שלנו כלפי הזולת; נתנסה בהכנת כתבי אישום וכתיבת טיעונים משפטיים, נלמד לאסוף ראיות, לחקור עדים ולטעון בצורה טובה ומשכנעת, באמצעות סימולציות ומשחקי תפקידים; כשנרגיש ממש מוכנים, נקיים משפט מבויים בו אנחנו נהיה בעלי התפקידים (עורכי דין, שופטים, עדים וכד').
איך נלמד? - במהלך השיעורים נצפה יחד בסדרות טלוויזיה, ובקטעי סרטים, נזהה את הבעיה המשפטית שעולה, נשאל כיצד ניתן היה למנוע אותה  ונציע דרכי פעולה המתבססות  על הידע והכלים שרכשנו במהלך הקורס.
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

טאי צ'י  (כיתות ה'-ו')  – דרור רכטמן 
טאי צ'י או בשמה המלא טאי צ'י צ'ואן הנה אומנות לחימה סינית עתיקה בת כמה מאות שנים. טאי בסינית זו גם דרך ( קשה לתרגם מושגים מסינית לעברית ), צ'י זו אנרגיה שזורמת בגוף, אבל במקרה של השם שלפנינו הכוונה לאינסופי. צ'ואן זה אגרוף ולמעשה מסמל את אומנויות הלחימה. העיסוק באמנות הלחימה הזו הוא דרך חיים שיש ללמד. התרגול של אמנות הלחימה נעשה לאט ומבחוץ זה נראה קל אבל שמנסים ...
נעסוק באמנות הלחימה המיוחדת הזאת, בתפיסה הפילוסופית שעומדת מאחוריה. נדבר על עקרונות השיטה ונתרגל. נשפר את היכולות שלנו לשלוט על הגוף ולהפעיל אותו נכון דרך שיפור הקואורדינציה, שווי המשקל, היציבות וכוח הרגליים. נפעיל את יכולת הדימיון וננשום הרבה ונכון. בעיקר נשתדל להנות, לחוות משהו חדש וללמד זה מזה, כי הטאי צ'י מזמן לכולנו חוויות לימוד בלתי פוסקת.

פרקליט מתקדם (כיתות ה'-ו')  – עו"ד אביטל שרוני 
במהלך הקורס נרחיב ונעמיק את הידע בעולם המשפט, נפתח את יכולת ההבעה בעל פה ובכתב ואת כושר השכנוע, נתלבט בשאלות משפטיות ונציע דרכי פעולה לפתרון.  
נלמד את הגבול בין חופש הביטוי לבין הפגיעה בזולת בעידן הטיקטוק, אינסטגרם והרשתות החברתיות. נדון בשאלה מהו שיח מכבד ומתי התבטאויות יכולות להוות הטרדה, איזה תכנים מותר לנו להפיץ ומתי הפצה של תמונה היא עבירה. 
נשאל מה קורה כאשר שתי זכויות מתנגשות ? מה חשוב יותר? וכיצד מחליטים? נכיר את זכויות בני הנוער בעבודה – נשאל מתי מתחילים? כמה משלמים ?מהן שעות העבודה? והאם מותר לעבוד בלילה? נעסוק בנושאים שונים מעולם המשפט המעסיקים ילדים ובני נוער כמו: מהן עבירות התנועה הנפוצות מבוצעות על ידי קטינים?; אך מתבצע הטיפול בבני נוער שביצעו עבירה פלילית? מה ההבדל בית בית משפט לנוער לבית משפט רגיל, ומה מטרתו?
נתנסה בהכנת כתבי אישום וכתיבת טיעונים משפטיים, נלמד לאסוף ראיות, לחקור עדים ולטעון בצורה טובה ומשכנעת, באמצעות סימולציות ומשחקי תפקידים. כשנרגיש ממש מוכנים, נקיים משפט מבויים בו אנחנו נהיה בעלי התפקידים (עורכי דין, שופטים, עדים וכד').
הקורס יועבר באופן חוויתי, בין השאר, על ידי הפעלות, חלוקה לקבוצות עבודה,  משחקי תפקידים, צפייה בסרטים ועוד. 

צעצועי מדע  (כיתות ה'-ו')  – ד"ר דרור קפוטא 
בקורס נתנסה בבנייה ומשחק בדגמי צעצועים מדעיים פשוטים לכאורה אך מאתגרים להבנה ומעוררי מחשבה.  כל דגם יציג לנו ״חידה״, כאשר במהלך הניסיון לפתור אותה נלמד עקרונות בסיסיים בפיזיקה ונתנסה בחשיבה מדעית ולוגית. הבנייה תעשה מחומרים בסיסיים שניתן לאסוף בקלות ולהכין גם בבית. 
נשחק בסביבוני ריצה וגלשני הליכה, נבנה שלושה סוגי טלפון ומצלמה פשוטה, נשחק במטוטלת שמציירת את מסלולה ומטוטלת כפולה שמשתגעת לגמרי, נבנה ג׳יירוסקופ פשוט, נלמד כי לא רק גלגל יכול להתגלגל, וכי גם קליפס יכול ללכת ועוד ועוד.
דרישות ומיומנויות: עבודת ידיים ומוטוריקה בסיסית, עבודת צוות, חשיבה אנליטית-הנדסית בסיסית

צילום וחשיבה ויזואלית (כיתות ה'-ו') – אילן לוז 
הקורס "צילום וחשיבה ויזואלית" נוגע בכמה תחומי ידע: באמנות, בצילום, בעיבוד ובווידאו. 
מטרת הקורס היא לגבש ראייה המאפשרת לעבד לתמונה [תמונת סטילס או צילום בווידאו] את הרשמים הנראים בעין ולנסות לעצב באופן אוטומטי את המראה הנשקף לעין ולעבד אותו כדי שיתאים יותר לתמונה המצולמת
מה נלמד? מהי אמנות ומה לא אמנות?; קומפוזיציה; איך משפיע האור על התמונה/הציור/הוידאו; הנושא והרקע; מאיזה גובה אני יכול לספר את הסיפור –מי מספר את הסיפור? איך זווית הצילום/הציור יכולה להשפיע על הפרשנות? האם כדאי לפעמים לבלבל את הצופה?; תבניות חוזרות והשבירה שלהן; עומק השדה; מסגור;  השתקפויות  ועיוותים; עריכה בווידאו – הדרך לספר סיפור שונה לגמרי.

"מגדלים ומבשלים": גינה אקולוגית חוקרת (כיתות ה'-ו') – מרווה שמואלי ונעמה אור 
בקורס זה נעבוד בגינה הלימודית, נגדל ירקות מתחילת השנה ונלמד לבשל אותם ולשלב אותם במאכלים שונים.  נלמד להכין את הערוגות ולהבטיח את פוריות הקרקע, נכיר מגוון של צמחי תבלין ומאכל, ונכיר שיטות שונות להכנת גינות מאכל. 
הקורס ישלב עבודה פעילה ומהנה בגינות, ערוגה אישית או קבוצתית, בישול בכיתה והכנת ארוחות בריאות וטעימות במיוחד . מהגינה לצלחת!

אוריגמי (כיתות ה'-ו') – דרור קפוטא 
בקורס נעשה צעדים ראשוניים של הכרות ומיומנות באמנות קיפולי הנייר, אוריגמי, שראשיתה ביפן עתיקה - וכיום היא חובקת עולם. נלמד את כללי הבסיס שיאפשרו לנו ליצור מגוון דגמים של בעלי חיים, דמויות וצורות, כל אלו מריבוע נייר צבעוני, ללא גזירה, רק ע"י קיפול. נתחיל מרמה בסיסית מאוד ממנה נתקדם בהדרגה, אך בכל שלב יוכל כל תלמיד להתאים את דרגת הקושי לרמתו ורצונו. 
במהלך הקורס נשלב קיפול מסורתי של דמויות מנייר אחד עם קיפול מודולרי (מספר ניירות) וקיפול רטוב מנייר עבה. נערוך משימות קיפול קבוצתיות ונלמד כיצד מאלתרים - אך עדיין שומרים על הכללים. 
הקורס משלב אמנות וחשיבה הנדסית, ומהווה פתיחה לעולם שלם בו אנו יכולים להמשיך ללמוד ולחקור בעצמנו!

מי רוצה לשחק בתורת המשחקים? (כיתות ה'-ו') -דרור רכטמן
"תורת המשחקים" הוא תחום חדש יחסית במדעים המדויקים, שמשלב בתוכו מתמטיקה וכלכלה וקיים סך הכול כ 70 שנה.
תורת המשחקים עוסקת בקבלת החלטות של צד מסוים שנמצא באינטראקציה, בפעולה הדדית בין שני גופים. מכיוון שהפעולה הדדית, החלטה של צד אחד תשפיע על הצד השני והפוך.
התורה עוסקת גם במקרים של ריבוי משתתפים.  
אז איך משחקים בתחום שמחבר מתמטיקה וכלכלה ועוסק בקבלת החלטות שמשפיעות ומושפעות? כמובן דרך משחקים, חידות והרבה חשיבה, יצירתיות ופתיחות. 
האם ניתן לנתח את מבצע  צוק איתן דרך תורת המשחקים? מי שיחק חכם יותר?

מחוננות, מיינדפולנס ומה שביניהם (כיתות ה'-ו')   – עינת בוסי 
הידעתם שאנו יכולים לבחור את נקודת המבט שלנו על המציאות? אנחנו יכולים לכעוס, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים להיפגע, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים לפחד, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים לא להיבהל ממה שאנחנו מרגישים, ולהיות בסדר. כילדים סקרנים אנו רגילים מגיל צעיר לחקור ולשאול שאלות על העולם סביבנו. 
קורס זה מזמין אתכם לעצור לרגע, לנשום עמוק ולחקור את עצמנו פנימה, את התחושות והרגשות ואת דפוסי החשיבה שלנו. מחקרים על מיינדפולנס (בעברית: קשיבות) עם ילדים ונוער מצביעים על השפעות חיוביות ביכולות הקשב, בוויסות רגשות, במודעות העצמית וביכולת להתגבר על אתגרים בחיי היום יום.
איך נלמד? דרך פעילויות של יצירה, קריאה, כתיבה ותרגול מדיטציה בתנועה נשפר את יכולות הריכוז והוויסות הרגשי – מעין תרגול של "חדר כושר למוח". נתמקד במתרחש בעולמנו הפנימי באמצעות התבוננות והפניית תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית לגוף, לתחושות, לרגשות, לחושים ולעולם הדמיון. באווירה בטוחה של משחק ושחרור, נלמד, נשאל יחד שאלות, נשתף ונקשיב.

קסם המתמטיקה (כיתות ה'-ו') – יעל אברמסון 
מתמטיקה יכולה לפתוח את החשיבה, לעורר סקרנות ולפעמים גם להעלות חיוך. 
בקורס נלמד להסתכל על המתמטיקה מזווית אחרת, לעבד נתונים, לשחק איתה משחקים, לפתור חידות וקסמים, לפתח את החשיבה, לשאול שאלות ולקשר את המתמטיקה לחיי היום יום. 
נחקור את עולם המספרים והמתמטיקה, בקבוצות ולעיתים גם באופן יחידני, ובסופו של תהליך נבדוק שכולם הגיעו למסקנות הנכונות. 
בין עבודות החקר יחשפו התלמידים לחידות בהן דרושה חשיבה מחוץ לקופסא, משחקים בהם יש צורך להשתמש בחישובים מתמטיים או הסקת מסקנות מהירה, כל זאת כדי לעודד את התלמידים לחשוב בצורה קצת שונה ולקבל ידע בעזרת הפקת לקחים מחקר מתמטי. ​​​​
Footer Mobile