העולם הקסום של החשמל (כיתות ה'-ו') – ד"ר אלכס פולישוק
אנו חיים בתקופה של שינויים מהירים בתחומי המדע והטכנולוגיה, וקשה מאד לחזות
איך יראו פיתוחים אלקטרוניים חדשים בעשור הקרוב. הידע של יסודות חשמל ואלקטרוניקה עומד בעינו ורק מתעדכן ומשתפר.
מטרת הקורס - לגרום להתעניינות בחשמל ואלקטרוניקה ולרכוש ידע ומיומנויות ראשוניות בתחום זה. יעדי הקורס הם להכיר שיטות וטכניקות להרכבת מעגלים חשמליים וסמלים המשמשים בדיאגרמות, ולפתח מיומנויות חקר הקשורות לניסוי חשמל.
החידוש של קורס זה הוא בהטמעה המעשית של תכנית במדע וטכנולוגיה, בהרחבה והעמקה של נושאים בפיזיקה, כימיה ועוד. פעילויות הקורס מבוססות על ערכה לימודית מתקדמת המאפשרת הרכבת מעגלים אלקטרוניים ללא הלחמה, תוך שמירת כללי בטיחות במהלך העבודה בצורה נוחה וויזואלית.
כל מפגש יעסוק בנושא מסוים: עקרונות פעולה של מקורות אנרגיה, אמצעי תאורה, חיבור בטור ובמקביל של צרכנים, שימוש בנגדים, מוליכים ומבודדים ועוד. המשתתפים ירכיבו סוגים שונים של מעגלים המהווים אבי טיפוס למכשירים המשמשים אותנו בחיי היומיום.
"לגעת במילים": כתיבה יוצרת (כיתות ה'-ו') – מורן מיטב
אילו אוצרות אפשר למצוא במילים? לאילו מסעות אנחנו יוצאים כשאנחנו פותחים ספר? איך כותבים חלום? איזו דמות עוזרת לנו להתגבר על פחד? מהם הכוחות שלנו? האם יש לנו כוחות-על? בכל השאלות האלו ועוד, נעסוק בקורס לכתיבה יוצרת.
במהלך הקורס נכיר את עצמנו ככותבים, ניצור עולמות חדשים ודמיוניים, נתיידד עם גיבורים מוכרים וחדשים, נשתמש בזמנים שונים, נצא למסע מרתק בין מילים ואיורים ונכתוב סיפורים, שירים, יומן אישי דרך תרגילי כתיבה יצירתיים.
כל מפגש יהיה מורכב מלימוד באמצעות משחקים פעילים, יצירה, תרגילים בכתיבה, פעילויות המשלבות דמיון והמצאה, חשיפה ליצירות ספרותיות מעוררות רגש, מחשבה ודמיון וכן זמן כתיבה אישי.
למי מתאים הקורס? לילדים סקרנים, שאוהבים לכתוב ולקרוא, שיש להם רעיונות יצירתיים ומקוריים.
אסטרטגיה או מזל? (כיתות ה'-ו')– הדס הנדלמן
מהו משחק? האם ההצלחה תלויה יותר במזל? באסטרטגיה? האם אפשר להשתפר?
מי לא מכיר את המשחקים "משלוש יוצא אחד" ו-"אבן נייר ומספריים"? מהו תשבץ יפני? האם אי פעם השתמשתם בהטלת מטבע לקבל החלטות?
מה עומד מאחורי המשחקים האלו?
בקורס נשתעשע עם המשחקים האהובים והמוכרים, נבין מה עומד מאחוריהם, נפתח וניצור משחקים, וכמובן גם נקפיד לשחק בהם!
הקורס מיועד לתלמידי כיתות ד', ומטרתו העיקרית היא להנות! ועל הדרך גם לנפץ את התדמית של מקצוע המתמטיקה כמקצוע כבד ומשעמם.
כשהיצירות מתעוררות לחיים (כיתות ה'-ו') – פולינה בלוקון ואילן לוז
תהיתם איך ציירו פעם סרט מצויר? איך גרמו לבובות הפלסטלינה להיראות כדמויות חיות וקלילות? מה הקשר בין מוסיקה, אמנות וטכנולוגיה?
קורס זה משלב בין עולם האמנות הפלסטית (פלסטלינה, חימר, וכלי ציור וצביעה שונים) לבין העולם הדיגיטלי והטכנולוגי (עיצוב, צילום ועריכה), ומאפשר לנו להרחיב את האופקים והמיומנויות בשני העולמות.
הקורס יתקיים כסדנא שבה התלמידים יתנסו בציור ובפיסול, וייצרו תוצרים אשר ישולבו בהמשך בהפקת תוצר דיגיטלי ווירטואלי. במהלכו נחקור ונשווה את הדמיון והשוני בין האמנות הפלסטית לדיגיטלית, ונתנסה בציור על דף עם צבע ומכחול, לעומת ציור על גבי טאבלטים.
נלמד בסביבות למידה שונות - בכיתה, בסדנת האומנות, בגינה ובחצר. נשתמש בכלים רבים מעולם האמנות הדיגטלית - טבאלטים, מחשבים, מצלמות, תוכנות ואפליקציות מתקדמות, יחד עם כלים מעולם האמנות הקלאסית.
לאחר סיום העבודה על תהליך של כל יצירה, התוצרים יוצגו בכיתה ואנו נקיים שיח עמיתים לקידום הלמידה וההבנה שלנו בתחום.
שעשועי מדע (כיתות ה'-ו') – נעם כהן
בקורס זה נפגוש את עולם המדע ונכיר מושגים שונים בפיזיקה, ביולוגיה, כימיה, חשמל ועוד.
נגלה ששאלות טובות מובילות אותנו לעיתים קרובות לעוד הרבה שאלות אחרות, מפתיעות לא פחות ולמקומות ולגילויים בלתי צפויים.
בכל שיעור נערוך ניסויים, משחקים והדגמות, דרכן נחווה ונלמד באופן חוויתי.
משנים עולם עם בינה מלאכותית AI (כיתות ה'-ו')– קארן גרינברג
מהפכות טכנולוגיות שינו את פני העולם מתרבות ואמנות ועד רפואה ומדע. היום הכל קורה בכל מקום, בעת ובעונה אחת, הרבה בזכות האינטרנט והבינה המלאכותית AI.
אפשר ליצור תמונות, סרטונים וכרזות וגם לכתוב יצירות מוסיקליות ומחזות ולשלוט על רחפנים ומדפסות בשבריר השנייה.
במהלך הקורס נכיר כלים אמנותיים ונייצר מגוון קליפים, תסריטים ואנימציות בעזרת הבינה המלאכותית.
*כל הכלים שיילמדו בקורס עברו אישור של משרד החינוך ומותאמים לשכבות הגיל.
מכחול ועכבר (כיתות ה'-ו') – פולינה בלוקון, אילן לוז
הקורס יעסוק בשילוב בין שני עולמות שונים אך דומים: עולם האמנות הפלסטית ועולם האמנות הדיגיטלית.
במהלך הקורס נכיר ונתנסה בכלים מגוונים ליצירה:
כלים מעולם האמנות - יצירה בחומרים וטכניקות מגוונים כמו ציור, רישום וקולאז'. בדגש על לימוד טכניקות והבחנה של אור וצל, פרספקטיבה, צבעוניות ועוד בשילובם ביצירה אישית.
וכלים מהעולם הדיגיטלי - טכניקות צילום, חשיפה ארוכה וציור באור, עבודה בפוטושופ, עריכת וידאו ומונטאז יצירתי, עריכה קצבית, עיצוב סאונד, מקצב, עיצוב אמביאנס, סאונד אפקטס, עבודה במסך ירוק (כרומקי) בניית עולמות דמיוניים על ידי שילוב של בינה מלאכותית בפוטושופ, ושימוש במודלים מוקטנים. צילום ב 360 מעלות.
ולבסוף נשלב ביניהם - שילוב שיכול להרחיב את העולם הידע והיכולות שלנו בתחום היצירה.
הקורס יילמד בסביבות למידה שונות כמו בכיתה, בסדנת האמנות, בגינה ובחצר.
בסיום תהליך העבודה על כל יצירה, תהיה תערוכה כיתתית ובה נציג לחברי הקורס את התוצרים ונקיים שיח עמיתים לקידום הלמידה וההבנה שלנו בתחום.
אנחנו מזמינים את כל הילדים שמעניין אותם להתנסות בשילוב בין שני עולמות היצירה.
לא נדרש ידע קודם.
זואולוגיה (כיתות ה'-ו') – נועם כהן
עם חילופי העונות מתחלפים גם הדיירים בגן הבוטני באורנים. נעקוב אחר שינויי העונות ונכיר את בעלי החיים הפעילים בכל עונה. נפגוש בעלי חיים, צמחים, קולות ומראות שנמצאים סביבנו ושאיננו מבחינים בהם בדרך כלל. נצא לחקור, לשאול ולגלות דברים מפתיעים. כיצד ציפורים משוחחות זו עם זו ומהי שפת הציפורים? מתי נמלים בוחרות להיפרד מהאדמה ולעוף? לאילו בעלי חיים יש אוזניים מוזרות ואיך הם מקשיבים ויוצרים קולות? נקשיב, נתבונן ונחוש את העולם שסביבנו ותוך כדי כך גם נלמד להקשיב ולהכיר טוב יותר את עצמנו.
תכנות אנימציות ומשחקים עם כרטיס מיקרו:ביט (כיתות ה'-ו')– ד"ר אלכס פולישוק
כרטיס המיקרו: ביט הוא בקר זעיר שמיועד לשמש כממשק לימודי ידידותי ללימוד תכנות ויסודות מדעי המחשב. במהלך הקורס, המשתתפים ילמדו עקרונות התכנות הבסיסיים, עקרונות פעולת של חיישני הכרטיס ובכך ישפרו מיומנויות חשיבה לוגית, מחשובית ופתרון בעיות, תוך שימוש בשתי שפות MakeCode - שפת בלוקים (בעברית) ו-JavaScript.
נתנסה בפיתוח "אנימציות" ו"משחקי ארקייד" ונריץ אותם באמצעות סימולטור ובכרטיס המיקרו:ביט הפיזי. ביישום האלגוריתמים, נכיר ונשתמש בהוראות תנאי, לולאות, משתנים, מערכים, פרוצדורות ופונקציות. לעריכת התוכניות ניתן להשתמש במחשב, טאבלט או סמארטפון.
נלמד לפתח: כוכבים נודדים, אנימציות "תנועת הנחש" וספירלה לוגריתמית, משחקי ארקייד שונים: כדור ומחבט, גיבור ואויב, פולשים מהחלל, תותח לייזר ועוד. משתתפי הקורס יוכלו לשתף את תוצרי הקורס עם חברים באמצעות קישור אינטרנטי.
מתמטיקה: מה הקשר? (כיתות ה'-ו') – הדס הנדלמן
לכמה אנשים בעולם יש את אותו מספר שיערות על הראש? האם יופי הוא בעיני המתבונן? אולי אפשר לחשב אותו? מה הקשר בין כדורגל למתמטיקה?
בקורס הזה נגלה היכן מתחבאת המתמטיקה בעולם. נחשוף גילויים מפתיעים שיגרמו לנו להסתכל על המציאות בעדשה אחרת. נלמד לשאול שאלות, לפתח חשיבה מתמטית ולקשר את המתמטיקה לחיי היום יום.
הקורס מתבסס על מתמטיקה הנלמדת בבית הספר בחטיבות הביניים, אך באמצעות חשיבה נכונה, כלים טכנולוגים ומתמטיים, סקרנות וחקר, יוכלו התלמידים להתמודד איתה ולענות על שאלות רבות הקשורות למציאות היום-יומית.
הדגש של הקורס מופנה לחשיבה ביקורתית ולמידה מתוך התנסות וחקר אשר יסייעו בפיתוח חשיבה מתמטית ולוגית.
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.
חשיבה מדעית טכנולוגית - אלון נגרי (כיתות ה'-ו')
הקורס משלב עיסוק בתעופה וחלל, פיזיקה וטכנולוגיה. מטרת הקורס היא לעורר סקרנות לגבי התחומים הללו, לעודד חשיבה יצירתית ולייצר הנאה לימודית אישית וחברתית.
מה נלמד? נפתח ונבנה יחד של דגמים בתעופה, טילים, מבנים הנדסיים ״חכמים״ - גמישים, חזקים וקלים המשמשים בעולם התעופה והחלל; נלמד ונחקור תופעות פיזיקאליות בחיי האסטרונאוטים בתחנת החלל. והשפעתן על גוף האדם; נתכנן ונבנה ״מכונת תהליכים״ המשמשת לשיגור טילי מבחנה ללא מגע יד אדם; נלמד תהליך מו"פ (מחקר ופיתוח) כ״צוות חושב ומפתח״ של טיל מצנח אוטומטי המשוגר ל 60 מ׳ גובה (!!) ומתוכנת לבצע תהליך פירוק ופתיחת מצנח גדול באוויר באופן מהיר ופשוט.
איך נלמד? נערוך יחד ניסויים בכיתה ובבית, נבנה יחד דגמים וכן נמציא מבנים בעצמנו, נצפה בסרטים, ונערוך דיונים.
פרקליט מתקדם – עו"ד אביטל שרוני (ה'-ו')
במהלך הקורס נרחיב ונעמיק את הידע בעולם המשפט, נפתח את יכולת ההבעה בעל פה ובכתב ואת כושר השכנוע, נתלבט בשאלות משפטיות ונציע דרכי פעולה לפתרון.
נלמד את הגבול בין חופש הביטוי לבין הפגיעה בזולת בעידן הטיקטוק, אינסטגרם והרשתות החברתיות. נדון בשאלה מהו שיח מכבד ומתי התבטאויות יכולות להוות הטרדה, איזה תכנים מותר לנו להפיץ ומתי הפצה של תמונה היא עבירה.
נשאל מה קורה כאשר שתי זכויות מתנגשות ? מה חשוב יותר? וכיצד מחליטים? נכיר את זכויות בני הנוער בעבודה – נשאל מתי מתחילים? כמה משלמים ?מהן שעות העבודה? והאם מותר לעבוד בלילה? נעסוק בנושאים שונים מעולם המשפט המעסיקים ילדים ובני נוער כמו: מהן עבירות התנועה הנפוצות מבוצעות על ידי קטינים?; אך מתבצע הטיפול בבני נוער שביצעו עבירה פלילית? מה ההבדל בית בית משפט לנוער לבית משפט רגיל, ומה מטרתו?
נתנסה בהכנת כתבי אישום וכתיבת טיעונים משפטיים, נלמד לאסוף ראיות, לחקור עדים ולטעון בצורה טובה ומשכנעת, באמצעות סימולציות ומשחקי תפקידים. כשנרגיש ממש מוכנים, נקיים משפט מבויים בו אנחנו נהיה בעלי התפקידים (עורכי דין, שופטים, עדים וכד').
הקורס יועבר באופן חוויתי, בין השאר, על ידי הפעלות, חלוקה לקבוצות עבודה, משחקי תפקידים, צפייה בסרטים ועוד.
כשהיצירות מתעוררות לחיים (כיתות ה'-ו') – פולינה בלוקון וקארן גרינברג
תהיתם איך ציירו פעם סרט מצויר? איך גרמו לבובות הפלסטלינה להיראות כדמויות חיות וקלילות? מה הקשר בין מוסיקה, אמנות וטכנולוגיה?
קורס זה משלב בין עולם האמנות הפלסטית (פלסטלינה, חימר, וכלי ציור וצביעה שונים) לבין העולם הדיגיטלי והטכנולוגי (עיצוב, צילום ועריכה), ומאפשר לנו להרחיב את האופקים והמיומנויות בשני העולמות.
הקורס יתקיים כסדנא שבה התלמידים יתנסו בציור ובפיסול, וייצרו תוצרים אשר ישולבו בהמשך בהפקת תוצר דיגיטלי ווירטואלי. במהלכו נחקור ונשווה את הדמיון והשוני בין האמנות הפלסטית לדיגיטלית, ונתנסה בציור על דף עם צבע ומכחול, לעומת ציור על גבי טאבלטים.
נלמד בסביבות למידה שונות - בכיתה, בסדנת האומנות, בגינה ובחצר. נשתמש בכלים רבים מעולם האמנות הדיגיטלית - טבאלטים, מחשבים, מצלמות, תוכנות ואפליקציות מתקדמות, יחד עם כלים מעולם האמנות הקלאסית.
לאחר סיום העבודה על תהליך של כל יצירה, התוצרים יוצגו בכיתה ואנו נקיים שיח עמיתים לקידום הלמידה וההבנה שלנו בתחום.
"היה היה"- מסע בתולדות המתמטיקה (כיתות ה'-ו') – הדס הנדלמן
האם המתמטיקה היא תגלית, או המצאה? האם האפס היה שם תמיד? מהו בכלל האינסוף? ומתי כל המתמטיקה התחילה?
לא היינו מצליחים לתפקד ללא המתמטיקה. למען האמת, כל אותם דברים שאנו מקבלים היום כמובנים מאליהם – מטלוויזיה ועד הטלפון הנייד, מטוס, מכונית, רכבת, פיתוחים רפואיים – כל אלו נשענים על מתמטיקה בת אלפי שנים.
אך המתמטיקה לא הגיחה לעולם ביום אחד...
בקורס נביא את סיפור חייהם של האנשים שעומדים מאחורי ההיסטוריה המפוארת של המתמטיקה בתרבויות השונות – המצרית, הרומית, הבבלית, ההודית, ועוד. ניחשף לשיטות ספירה ונתנסה בפתרון בעיות חשבוניות עתיקות יומין.
אקולוגיה, צמחים ובע"ח (כיתות ה'-ו') – ד"ר אלה צחר
במהלך הקורס נערוך היכרות עם מגוון מיני צמחים ובעלי חיים, נלמד כיצד הם מותאמים לבית גידולם, כיצד הם עומדים באתגרי טריפה והזנה. נסייר בגן הבוטני ונכיר מיני צמחים ובעלי החיים השוכנים בו. נחקור בתי גידול המצויים בחורש כגון שלולית החורף והחי תחת האבן. נחקור את הקשר בין מבנה הפרחים ובעלי החיים המאבקים אותם.
במהלך הקורס ננסה לענות על שאלות כגון: אלו יחסי גומלין מתקיימים בין בעל חיים וצמחים המצויים בחורש? מהם השינויים העונתיים החלים בחי והצומח לאורך עונות השנה? כיצד צמחים ובעלי חיים מותאמים לסביבת חייהם?
בנוסף, הקורס יפתח בפני התלמידים את עולם שמירת הטבע ושימור המינים המתקיימים בו בהיבט מקומי וגלובאלי, תחום אקטואלי ההולך וצובר חשיבות ומודעות רבה בארץ ובעולם.
מרבית השיעורים יתקיימו בגן הבוטני ובמעבדות בבית מרגולין.
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.
הרפתקאות בטבע (כיתות ה'-ו') – נעם כהן
אוהבים לצאת להרפתקאות בטבע? להכיר פינות מסתור יפות ומיוחדות? להשתמש בטבע כדי ליצור ולשחק?
קורס זה יתקיים ברובו במרחבי הגן הבוטני. נצא לפגוש את הטבע דרך הקשבה, משחק ומלאכות יד .
הקורס מיועד לילדים שאוהבים להיות בטבע וישמחו לפגוש את הגן הבוטני בדרך קצת אחרת, דרך הרפתקאות, משחקים ועבודת כפיים.
יצירתיות בתעופה וחלל (כיתות ה'- ו') – אלון נגרי
קורס לחובבי הפיזיקה, הטכנולוגיה ועולמות התעופה והחלל. הקורס כולל תכנים חדשים וייחודיים, ומשלב בין חקר ולימוד עיוני, לבין עבודה סדנאית של תכנון ויצירת פרויקטים.
מה נלמד בקורס? נתרגל חשיבה טכנולוגית ופיזיקאלית, ניעזר במיומנויות שונות לעזרת תיכנון פרויקטים כמו: מערכת סולארית, רובוטים טכניים, מתקני שיגור לכלי תעופה שונים דוגמת גילשונים ורקטות.
איך נלמד? הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.
ספרדית (כיתות ה'-ו') – קארן גרינברג
בקורס נלמד את השפה הספרדית ברמת שיחון יומיומי, אשר ישמש אתכם לטיול עתידי ומפגש עם אנשים חדשים מארצות דוברות ספרדית בדרום אמריקה ואירופה. נלמד גם צורות הגייה שונות בין מדינות כמו ארגנטינה, צ'ילה ומקסיקו. נכין מאכלים המזוהים עם תרבויות דרום אמריקה. נלמד על התפתחות אותן תרבויות והשפעת האינדיאנים עד היום על חלק מן המדינות.
נעשה שימוש באפליקציות שונות וניעזר בטלפונים הניידים לצילומי סרטונים קצרים.
הלימוד ייעשה בצורה של חוויה המשלבת כתיבה, ויציאה לפעילויות משחק שונות הדורשות שיתוף פעולה ועבודה יצירתית.
רובוטים בעיר העתיד - ד"ר אלכס פולישוק (כיתות ה'-ו')
בקורס זה נכיר פרויקט אמיתי המתמקד ברכבים אוטונומיים ובתקשורת ביניהם, שמתקיים גם בישראל. נבצע משימות בנושא "תחבורה רובוטית בעיר", שמטרתן למנוע/לצמצם תאונות דרכים בעיר. בביצוע המשימות, המשתתפים ישתמשו במנועים, מנגנונים מכניים להעברת התנועה וחיישנים של ערכת רובוטיקה לימודיתLEGO MINDSTORMS EV3 . במהלך הקורס,
התלמידים יכירו סוגי בקרה שונים, עקרונות פעולה של חיישנים, ילמדו על מנגנונים מכניים להעברת תנועה, יכירו כיצד מתארים אלגוריתם לפעולת הרובוט ועוד. בין המודלים המתוכננים: רמזור צומת, מכונית אוטונומית, שער ממונע ועוד. בתקופת החגים, התלמידים יעסקו ביצירות הקשורות לתכני החג.
הקורס הוא בעל אופי סדנאי-התנסותי ומועבר באופן חווייתי ואינטראקטיבי. התלמידים יעבדו בזוגות ויוכלו לשתף את חברי הקבוצה האחרים בתוצריהם. במפגש האחרון התלמידים ישתתפו בהדגמת רובוטים מתקדמים, ביניהם רובוטים דמויי בעלי חיים ודמויי אדם.
מיינדפולנס: קשיבות, מחוננות ומה שביניהם (כיתות ה'-ו') – דנה קלע
הידעתם שאנו יכולים לבחור את נקודת המבט שלנו על המציאות? אנחנו יכולים לכעוס, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים להיפגע, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים לפחד, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים לא להיבהל ממה שאנחנו מרגישים, ולהיות בסדר. כילדים סקרנים אנו רגילים מגיל צעיר לחקור ולשאול שאלות על העולם סביבנו. הסדנא היא הזדמנות לעצור לרגע, לנשום עמוק ולחקור את עצמנו פנימה, את התחושות והרגשות ואת דפוסי החשיבה שלנו. מחקרים על מיינדפולנס (בעברית: קשיבות) עם ילדים ונוער מצביעים על השפעות חיוביות ביכולות הקשב, בוויסות רגשות, במודעות העצמית וביכולת להתגבר על אתגרים בחיי היום יום.
איך נלמד? דרך פעילויות מעולם המיינדפולנס, נתרגל מדיטציה בתנועה נשפר את יכולות הריכוז והוויסות הרגשי – מעין תרגול של "חדר כושר למוח". נתמקד במתרחש בעולמנו הפנימי באמצעות התבוננות והפניית תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית לגוף, לתחושות, לרגשות, לחושים ולעולם הדמיון, ונבדוק מהי נקודת המפגש עם עולם המחוננים.
תעופה וחלל למתקדמים – אלון נגרי (כיתות ה'-ו')
בקורס המתקדמים נעמיק ונפתח צוהר לעולם התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי והפיזיקלי. מטרת הקורס היא לעורר סקרנות לגבי התחומים הללו, לעודד חשיבה יצירתית ולייצר הנאה לימודית אישית וחברתית.
מה נלמד בקורס? - מכונת תהליכים לשיגור טיל, חקר תעופת הטבע, תכנון מכונה מעופפת של ליאונרדו דה וינצ'י, פעולת המדחף בכלי תעופה ועוד.
איך נלמד? הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.
תכנות משחקים בוויז'ואל בייסיק – ד"ר אלכס פולישוק (כיתות ה'-ו')
ויז'ואל בייסיק (Visual Basic) הינה שפת תכנות עילית מתקדמת וידידותית, אשר פותחה ע"י חברת מייקרוסופט. ויז'ואל בייסיק מאפשרת לפתח משחקים מגוונים ותוכנות שונות כך שהלומדים יוכלו ללמוד וליהנות כאחד. משתתפי הקורס יפתחו יישומים בהנחיית המורה ובאופן עצמאי תוך רכישת ידע והבנה בסיסיים של עקרונות ומושגים במדעי המחשב - הוראות תנאי, לולאות, מערכים, משתנים ועוד.
משתתפי הקורס יפתחו מספר אנימציות, יתכנתו משחקים מסוגים שונים: ארקייד (מכונות מזל), הגרלת לוטו, משחקי תגובה זיכרון ועוד. תוצרי הקורס יהיו ניתנים להפעלה במחשב ביתי ללא צורך בהתקנת התוכנה.
משפט מהסרטים (כיתות ה'-ו') – עו"ד אביטל שרוני
בקורס זה נבחן את המפגש שבין שני עולמות מנוגדים לכאורה- עולם הכללים והחוקים של המשפט, אל מול עולם האומנות והיצירה של הקולנוע. ייצוגו של המשפט בקולנוע אינו מוגבל רק להצגת עבודת עורכי הדין ובתי המשפט אלא למגוון רחב של סרטים העוסקים בשאלות חברתיות ומוסריות ומציגים, בין השאר, דילמות שונות בסוגיות של צדק ושוויון המשותפות לעולם המשפט.
במהלך הקורס, נבחן בעין ביקורתית כיצד סוגיות אלה באות לידי ביטוי בסרטים ונשאל האם הדבר משקף את האופן שבו המשפט מבקש להתמודד עם אותן סוגיות. לאורך הקורס נצפה בסרטים, סדרות משפטיות וכן תוכניות דוקומנטריות (לעיתים באופן חלקי בלבד) ונקיים דיון בסוגיות העולות מהם, לאחר הצפייה. בנוסף, נקיים משפטים מבוימים המבוססים על סצנה מתוך סדרה, סרט או מאורע היסטורי- במטרה להתנסות בבניית טיעונים המבוססים על מידע ומנומקים ערכית, סביב אירועים אמיתיים או תיאורטיים.
להלן רשימה חלקית של הסרטים/סדרות בהם נצפה במהלך הקורס: 12 המושבעים, הנחשול, קרמר נגד קרמר, קוראים לי סם, כיפה אדומה הסיפור האמיתי, צדק צדק תרדוף, ההפסקה הגדולה, אלי מקביל, פרקליטי אל. איי.