ראשת תוכנית ההכשרה לבית הספר העל יסודיד"ר חוסין-פראג' היא ראשת תכנית ההכשרה לחינוך העל יסודי במכללת אורנים. קיבלה את שלושת התארים האקדמיים שלה מהמחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, חיפה. התואר הראשון שלה היה בהוראת ביולוגיה, בתואר השני חקרה השפעת מודלים מולקולריים ממוחשבים על הבנת המבנה והתפקוד של חלבונים בקרב תלמידי תיכון. עבודת הדוקטורט שלה הייתה על למידה מרחוק בקרב מדענים ומהנדסים. כיהנה כיועצת אקדמית לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון בהוראת כימיה בטכניון וכן כעוזרת הוראה לקורסים בהוראת מדעים. בשנים האחרונות לימדה חינוך מדעי במכללות השונות לחינוך וכן הייתה מרצה בתכנית חותם Teach First Israel להסבת אקדמאיים לחינוך. הציגה בכנסים מקומיים ובינלאומיים ופרסמה מאמרים בכתבי עת ישראליים ובינלאומיים. סיימה את הפוסט-דוקטורט שלה בפקולטה לחינוך וטכנולוגיה באוניברסיטת חיפה בנושא מדע אזרחי. כיום היא חוקרת בתחום הכשרת מורים וכן חברה בקבוצת מחקר בנושא מדעי המוח. רניה חברה בעמותת אלמראם - עמותה ללא מטרות רווח לקידום מצוינות במדעים בחברה הערבית. עמותה שהקימו מדענים ואקדמאיים ערבים מכל האוניברסיטאות בארץ.
מרצה אני מלמדת במכללת אורנים משנת תש"ע, לימודים דיסציפלינריים בחוגים למקרא וללשון העברית ובדידקטיקה של המקרא. בחוג ללשון אני מלמדת קורסים העוסקים בקשר שבין הקורא ללשון המקרא – הטקסט המקראי כבסיס לשפה ולתרבות שלנו וארמית מקראית. נוסף על ההוראה, אני מדריכה פדגוגית לבתי הספר העל־יסודי בתוכנית "אקדמיה כיתה". קודם לכן לימדתי שנים רבות תנ"ך, לשון, ספרות ותאטרון בתיכון "העמק המערבי" ביפעת. אני בוגרת החוגים למקרא ולספרות במכללת אורנים, ואת התואר השני למדתי בחוג למקרא באוניברסיטת חיפה. התמחיתי במגילות קומראן ובלשונן – מגילות מדבר יהודה הן מן המקורות החשובים להכרת הלשון העברית הקדומה ותולדותיה והן מספקות עדות על העברית ועל הארמית של סוף ימי הבית השני. במהלך לימודיי למדתי שפות שמיות עתיקות, כגון ארמית, אוגריתית ואכדית. המפגש איתן העשיר את הידע וההבנה שלי בתהליכים שעברו על השפה העברית. בימים אלה אני מגישה את עבודת הדוקטורט שלי בנושא "מרחב ודימויי מרחב במקרא" במחלקה לתנ"ך באוניברסיטת בר אילן, עבודה זו עוסקת במרחב בטקסט המקראי ואחד הכלים המסייעים לי במחקר הוא ההיבט הפילולוגי של הטקסט.
מרצה בעלת תואר ראשון בארכיאולוגיה ותולדות ישראל מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני ושלישי מאוניברסיטת חיפה, בהם התמחתה בספרות בית שני ובעיקר במגילות קומראן. את כולם סיימה בהצטיינות. ב-2014 פרסמה ספר משותף עם אריאל פלדמן בשם Scripture and Interpretation: Qumran Texts that Rework the Bible. בקרוב יצא ספרה המבוסס על עבודת הדוקטורט, "המחזיקים במצוות אל". עובדת על ספר נוסף העוסק בחיבור הארמי "חזונות עמרם". מלמדת קורסים שונים העוסקים במקרא, מגילות קומראן ותולדות בית שני בחוגים למקרא והיסטוריה באורנים ובאוניברסיטת חיפה.
בעל דוקטורט מהאוניברסיטה העברית. מלמד במכללת אורנים ובחוג לחינוך באוניברסיטה העברית. עבד כעשרים שנים בתחום המפגשים בין פלסטינים ויהודים בישראל. מחבר הספר אזרחים שווה חובות: הזהות הדרוזית והמדינה היהודית. ערך את הספר דיאלוג בין זהויות העוסק בגישת העבודה של בית הספר לשלום ובמפגשים בכלל שתורגם לערבית לאנגלית וגרמנית, ערך קובץ מאמרים בערבית על הגותו החינוכית של פאולו פרירה. תחומי ההתמחות העיקריים שלו; הזהות של בני העדה הדרוזית בישראל, המפגש היהודי- ערבי, זהות וחינוך, חינוך רב- תרבותי וחינוך ביקורתי. תחומי ההתמחות שלו, חינוך לרב- תרבותיות וכן פדגוגיה ביקורתית. מלמד באורנים במסגרת התוכניות לתואר השני M.Teach) ) והדרה וכן בפקולטה לחינוך. מנסה לקדם את תחום ההוראה הדיאלוגית על פי תורתו פאולו פרירה.
ד"ר קרן קטקו-איילי, בעלת תואר דוקטור במדעי החינוך, מומחית בפדגוגיה אקטיביסטית לקידום אזרחות פעילה, מרצה במרכז האקדמי אורנים בחוג לחינוך ובחוג לתקשורת ומדיה. מובילת סגל הדידקטיקה. עוסקת בפיתוח והובלת השתלמויות בחינוך פוליטי אקטיביסטי ובפיתוח מיומנויות לחשיבה ביקורתית. מייסדת האתר "חיים משותפים" המיועד לקידום שוויון וסובלנות בחברה בישראל, מתנדבת בקהילה וחברה בגופים ציבוריים.
ד"ר לודמילה קריבוש בעלת PhD בשני תחומי ידע - לינגוויסטיקה ועבודה סוציאלית. כמרצה, מלמדת קורסים מתודולוגיים וקורסים בנושאי סוציולוגיה ופסיכולוגיה התפתחותית במכללת אורנים ובמכללת עמק יזרעאל. כחוקרת, עוסקת בחקר זהות בגישה רב-תחומית - סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך והוראה, בלשנות.כעובדת סוציאלית, מתמחה במיצוי זכויות והתמודדות עם אובדן.
מורה ומרצה, גיאוגרפית וחוקרת. מתמחה בתחומי הגאוגרפיה הפוליטית ובחקר גבולות. לימדה שנים רבות בבית הספר העל יסודי "משגב" ובכיתות מחוננים במרכזי "מדע ודעת".מלמדת מגוון קורסים הקשורים בהוראה, בדגש על הוראה יצירתית. מנחה בתכנית "השקפה"- מורים מובילים שינוי פדגוגי של משרד החינוך.ניהנת ללמד. מאמינה בעבודת המורה, בחשיבותה ובמקצועיות הנדרשת בעבודה זו. אוהבת אנשים ונופים.
בעלת תואר שלישי מהחוג לחינוך באוניברסיטת חיפה במגמת ייעוץ והתפתחות האדם. מדריכה פדגוגית בבית הספר היסודי ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך במסלול לבית הספר היסודי, העל יסודי, בתוכנית לתואר שני בהוראה ובתואר השני לגיל הרך במכללת אורנים. מנחה עבודות גמר במסגרת התכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה. במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר ובפיתוח של אינטראקציות איכותיות בגני ילדים במגזר הערבי.
ד"ר נורית קפלן תורן, מרצה בכירה וחוקרת במכללה האקדמית לחינוך אורנים ובאוניברסיטת חיפה. למדה וחקרה במסגרת פוסט דוקטורט באוהיו (University of Toledo) קשרים בין הקשרים תרבותיים לבין מעורבות הורים ותפקוד התלמידים בבתי הספר.
מורה להיסטוריה ומדריכת סטודנטים להוראת היסטוריה בעבר, כיום מכשירה סטודנטים להוראת היסטוריה ומלמדת דידקטיקה של היסטוריה. בעלת תואר שלישי מהחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה. באורנים שימשה כמדריכה פדגוגית וכמלווה דידקטית בהיסטוריה, במסגרת הכשרת המורים לבית הספר העל-יסודי, בתואר הראשון ובתואר השני. מלמדת בפקולטה לחינוך ובחוג להיסטוריה. חברה בפורומים שונים שעוסקים בחקר תנועת העבודה והקיבוץ, בחינוך הקיבוצי, בחינוך היסטורי ובפיתוח חלופות לשיטות ההוראה המסורתיות.
חוקרת ומרצה בכירה בחוג לחינוך העל-יסודי. ראשת בית במסלול ומדריכה פדגוגית של סטודנטים בשדה. חברה במרכז למחקר פעולה ולצדק חברתי במכללה האקדמית עמק-יזרעאל ע"ש מקס שטרן.סיימה בהצטיינות דוקטורט בחוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה והייתה חוקרת אורחת בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בריטיש קולומביה בוונקובר קנדה. נושאי המחקר ועבודתה העיקריים נוגעים בתחום החינוך והחינוך המיוחד, בדגש על התפתחות במרחבים מגוונים ולמידה חברתית-רגשית.