מודל הלמידה בחוג
הגישה הפלורליסטית והרב תחומית שהחלה להתגבש בבתי הספר מעודדת כניסתם של כלים יצירתיים והבעתיים שונים. המסלול הייחודי באורנים, מכשיר מורים לעתיד בכלים אלו, על מנת להקנות לתלמידיהם תחושת מסוגלות, העזה, פתיחות לחוויה, סובלנו לאחר וצמיחה אישית.
כחלק מתהליך הצמיחה של החוג פיתחנו מודל למידה ייחודי – מודל חיי"ם: חינוך יצירתי מעצים, שמכיל בתוכו ארבעה מעגלים של שימוש באומנויות השונות לתהליכי צמיחה: מעגל ה"אני", מעגל ה"אנחנו", המעגל הבית-ספרי והמעגל הקהילתי. בכל מעגל כזה אנו מתנסים במגוון אומנויות, חווים התפתחות אישית וקבוצתית, בית-ספרית וקהילתית ומייצרים תהליכי צמיחה וגדילה כיחידים וכקבוצה. במהלך הלימודים נבנית קהילת למידה, שבתוכה אנחנו מגלים את עצמנו, הופכים מודעים יותר למי שאנחנו, מפתחים רגישות לאחר, ומפתחים יצירתיות מחשבתית ואמנותית - "חשיבה מחוץ לקופסה".
הסטודנטים והסטודנטיות שלנו לומדים כיצד לפתח יכולות אקדמיות, רגשיות וחברתיות של ילדים ולתמוך בתהליכי למידה של ילדים בתחומי הדעת השונים, באמצעות שילוב אמנויות בחינוך ובהוראה.
אופי ההוראה
- קורסי למידה במגוון אומנויות: אומנות חזותית, תנועה, דרמה, מדיה וצילום, פלייבק, כתיבה יוצרת, מוזיקה, מלאכות יער.
- שילוב אומנויות במהלך התנסות בבתי ספר.
- סיורים וימי גיבוש חוגיים.
- קהילת סטודנטים תוססת ומגובשת: יוצרים יחד, בונים קשרים ולומדים יחד.
- קורסי החוג מהווים בסיס להתנסות באומנויות השונות בהקשר של תהליכי הבעה עצמית וצמיחה אישית - מתאימים למי שרוצה להתפתח בעתיד כמטפל/ת בהבעה ויצירה (טיפול באומנויות).
חלק מהקורסים מוכרים כשעות אומנות נדרשות לקראת התואר השני (בכפוף לאישור של תוכניות התואר השונות).