טופס נייח

הסגל האקדמי

שירי שהם  
ד"ר נורית קפלן-תורן

ראשת התכנית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך

ד"ר נורית קפלן תורן, מרצה בכירה וחוקרת במכללה האקדמית לחינוך אורנים ובאוניברסיטת חיפה. למדה וחקרה במסגרת פוסט דוקטורט באוהיו (University of Toledo) קשרים בין הקשרים תרבותיים לבין מעורבות הורים ותפקוד התלמידים בבתי הספר.
חברה בועד המנהל של
Oxford Symposium for School Based Family Counseling  
ועורכת קובץ המאמרים של הסימפוזיון.
ערכה את הספר:
Parental Involvement Practices, Improvement Strategies and Challenges

מלמדת באורנים בפקולטה לחינוך ובפקולטה ללימודים מתקדמים בתוכניות מוסמך להוראה וניהול וארגון מערכות חינוך. עוסקת בארבעה תחומי מחקר עיקריים: המרחב המשותף לבית הספר והמשפחה, גורמים מנבאים למעורבות הורים ותרומת מעורבות ההורים לתפקוד הילדים במסגרות חינוכיות מהגן ועד בית הספר התיכון בשגרה ובמצבי לחץ. התפתחות מתבגרים בחברה הישראלית, פיתוח זהות ואורינטצית עתיד. הגדרת תפקידה הייחודי של המחנכת במערכת החינוך הישראלית. 
לאחרונה הצטרפה למחקר בנוף הגליל במסגרת פרויקט עיר מדברת שפות, המחקר בוחן את העמדות של אנשי החינוך, קובעי המדיניות והורים בעיר כלפי ריבוי שפות וריבוי תרבויות במסגרות החינוכיות בעיר.

אילה צור  
ד"ר אילה צור


מרצה בכירה, תחומי ההוראה מתמקדים במתודולוגיה, עקרונות ההוראה ופסיכולוגיה חברתי-והתפתחותית של גיל ההתבגרות. מרצה בתכנית המוסמך בהוראה, בתכנית הייעוץ החינוכי ובתכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה, בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים.
מחקריה מתמקדים במרחב הפיזי של בית ספר, ובזיקה שלו לסביבה החינוכית. במסגרת מחקריה היא מיישמת שיטות מחקר המבוססות על נתונים חזותיים אשר באמצעותם היא בוחנת את החוויה הבית ספרית של אנשים.
בעבר היא עמדה בראש תכנית המוסמך בהוראה במכללת אורנים. בנוסף, היא לימדה מדעי-החברה בבתי ספר על-יסודיים במחוז הצפון.​​

אילה צור  
ד"ר ניר מיכאלי

רקטור אורנים

ד"ר ניר מיכאלי, מרצה בכיר המכהן כרקטור מכללת אורנים. כיהן כיו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך ושותף לייסוד מהלך 'השקפה' (מורים מובילים). בעבר שימש דיקן פיתוח פדגוגי וראש החוג לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. כמו כן שימש סגן מנהל מכון כרם להכשרת מורים, מנהל יחידת 'קהילות חשיבה' במכון ברנקו וייס, מורה ומחנך בתיכון גבעת ברנר ומזכ"ל תנועת הנוער 'המחנות העולים'. בוגר בית הספר מנדל למנהיגות חינוכית. תחומי המחקר העיקריים שלו הם מדיניות חינוך, חינוך פוליטי, פדגוגיה בלתי פורמלית והכשרת מורים. בעל תואר שלישי במדיניות חינוך מאוניברסיטת תל אביב.

בין פרסומיו
מיכאלי, ניר וגרטל, גיל (עורכים)(2020). תנועות הנוער בישראל: ייחודיות חינוכית בת מאה. תל אביב: מכון מופ"ת. 
מיכאלי, ניר  (עורך) (2014). כן בבית ספרנו: מאמרים על חינוך פוליטי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת. 
Yogev, E.& Michaeli, N. (2011). "Teachers as Society-involved 'Organic Intellectuals': Training Teachers in a Political Context", Journal of Teacher Education, 62 (3). Pp. 312-324.
מיכאלי ניר ופישר גל (עורכים) (2010). שינוי ושיפור במערכות חינוך. ירושלים: ברנקו-וייס ואבני ראשה.  


הלל וורמן  
ד"ר הלל וורמן


ד"ר הלל וורמן, ראשת החוג לחינוך,  מרצה במכללת אורנים בתחומי הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך, חינוך אזרחי וחינוך בלתי פורמלי.
בהוראתו ובפעילותו באורנים הוא מבקש לקדם הכשרת מחנכים משמעותית וחדשנית שאינה מסתפקת בהקניית תיאוריות על חינוך אלא מבקשת לפתח זהות חינוכית ערכית ומחויבות לשיפור ממושך על פני שנים רבות של מערכת החינוך הציבורית בישראל.
לשם כך מקדם במכללת אורנים הכשרה המעודדת סטודנטים לחרוג מזהות המורה של תחום דעת, לחשוב יצירתית על חינוך, לערער על הנחות יסוד והרגלים, ליזום פרויקטים חינוכיים מקוריים המשנים את פני המכללה, היישוב ובתי הספר. אחד מיוזמותיו של הלל הנו החוג לחינוך. ספרו האחרון יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2013: "אזרחות בין השורות – מבט ביקורתי על לימודי האזרחות בישראל". כמה מהרצאותיו ניתנים לצפייה באתר יוטיוב.

נירית קורן לורנס  
נירית קורן-לורנס


עובדת ב"שדמות" – מרכז למנהיגות בקהילה במכללת אורנים, כמנחה לבינוי קהילה ובפיתוח ידע ומחקר בארגון. מרצה במכללת אורנים בלימודי התואר השני בתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך; בלימודי התואר הראשון בחוג לחינוך חברתי-קהילתי (חח"ק); ובהשתלמויות מורים לפיתוח מקצועי במרכזי פסג"ה.
תחומי ההוראה הם: מנהיגות חינוכית; מנהיגות קהילתית; פיתוח קהילות מורים; יזמות ומעורבות חברתית.
תחומי העניין והמחקר הם: איתנות קהילתית, מנהיגות קהילתית וחינוכית; הזיקה בין קהילה, תיירות ומורשת.
בעלת דוקטורט בתחום ניהול אתרים ארכאולוגים כאתרי תיירות; תואר ראשון ותעודת הוראה בארכאולוגיה ולימודי ארץ ישראל; תואר שני בארכאולוגיה.

מאמרים
התקבל לפרסום
Koren-Lawrence ,N., Collins-Kreiner, N. & Israeli, H. (2020). The Future of the Past: A Methodology for the Management of Archaeological Tourist Sites - The Case Study of Israel. Tourism Management Perspectives

פורסם
Koren-Lawrence ,N., & Collins-Kreiner, N. (2019). Visitors with their ‘Backs to Archaeology’: religious tourism and archaeology. Journal of Heritage Tourism, 14(2), 138-149.

אריאל אפל  

ראש החוג לחינוך

אריאל משלב עשייה פעילה בתחום החיבור לטבע והמלאכות הקדומות עם מחקר אקדמי וכתיבה תיאורטית על הנושא. הוא חבר פעיל במעגל המדריכים של ארגון "שומרי הגן" והדריך קבוצות ילדים ונוער מגיל גן ועד תיכון. מחקר הדוקטורט שלו בחוג ל​אנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה עוסק במגמות של "ניאו-לקטות" בישראל ובעולם, ובאופן בו מלאכות ומיומנויות חיים קדומות, השראה מתרבויות ציידים-לקטים, ודימויים של חיבורים וחיבוריוּת משתלבים באורח החיים המודרני בחברות גדולות, מתועשות, קפיטליסטיות, ומחוברות דיגיטלית.
בעל תואר שני בפיתוח בינ"ל (תכנית Glocal), ותואר ראשון בלימודי הסביבה וסוציולוגיה-אנתרופולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
​​​
 יפעת אושרת-פינק  
ד"ר יפעת אושרת-פינק

מרצה בכירה במכללת אורנים. שימשה כראשת התוכנית להכשרת מורים  וכראשת תחום פדגוגיה ביחידה לקידום הוראה. מרצה בתוכנית למנהיגות חינוכית ומדריכה פדגוגית בחינוך היסודי. תחומי הוראתה: התפתחות מקצועית של מורים, פדגוגיה חדשנית, שיטות הוראה והערכה חינוכית. תחומי המחקר שלה כוללים תקופת המעבר מהכשרה להוראה, התפתחות מקצועית של מורים והשפעות דחייה חברתית שנחוות בילדות על האדם.

יפעת פרסמה ספרים

אשרת-פינק, י' (2018). אסור להרים ידיים. חיפה: הוצאת פרדס (336 עמודים).

אבידב-אונגר, א' ואשרת-פינק, י' (2016). "ממעוף הציפור" – מודל רב-ממדי להתפתחות מקצועית של אנשי חינוך. ת"א: מכון מופ"ת (154 עמודים).

ובנוסף, מאמרים בתחומי התמחותה בכתבי עת בחינוך

Oshrat-Fink, Y. (2014). From the campus to the classroom: A narrative theory of novice Teachers’ transition processes. Reflective Practice: International and Multidisciplinary Perspectives, 15 (6), 729-750. Impact factor 1.00

איריס אוסטפלד  

ראש החוג לחינוך

מנחת קבוצות.(MA). מנחת תוכן ותהליך, מרצה במכללת אורנים בקורסים שונים הקשורים בתהליכי צמיחה אישיים וקבוצתיים, עבודה עם הורים, זהות, מגדר, חינוך ועוד. מנחה דינמיקות קבוצתיות, מפתחת ומנחה טקסים. מטפלת בקליניקה פרטית במבוגרים, נוער וילדים ומדריכה מטפלים, מנחי קבוצות וצוותים שונים.
​​
סאוסן עואד-תאברי  
ד"ר ס​אוסן עואד-תאברי


בעלת תואר השלישי במנהיגות חינוכית מאוניברסיטת הארטפורד שבקונקטיקט, ארה"ב, שם מילאה תפקידים שונים במנהיגות אקדמית לתקופה של ארבע שנים במהלך שהותה בארה"ב.
את התואר השני סיימה בהוראת השפה האנגלית כשפה זרה באוניברסיטת רידינג באנגליה, לאחר שקיבלה מלגה מלאה מהקונסוליה הבריטית. את התואר הראשון סיימה בחוג לחינוך והוראת השפה האנגלית באורנים.
מרצה בתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך לתואר שני ובחוג לחינוך חברתי קהילתי (חח"ק) במכללת אורנים .
בתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך לתואר השני מלמדת מגוון קורסים כמו סדנה לפיתוח מנהיגות אישית בתפקיד, הובלה אפקטיבית ולמידה ארגונית בארגונים חינוכיים, תיאוריות במנהיגות חינוכית וחזון חינוכי ותכנון אסטרטגי בעולם החינוך. בחוג לחינוך חברתי קהילתי (חח"ק) מלמדת מבוא לקבוצה ארגון וקהילה, מנהיגות בקבוצה ארגון וקהילה, וסדנת שדה- מנהיגות וניהול בקהילה. בתשע"ח לימדה בחוג לחינוך יסודי הילד במרחב חייו, המורה במרחב הבית-ספרי, מבוא לשיטות מחקר איכותני, וסמינריון חקר תהליכים ודילמות חינוכיות.
כמוכן מרצה להוראת אנגלית למטרות אקדמיות במכללה האקדמית עמק-יזרעאל.
מאמינה אדוקה באמירה של הסופרת והמשוררת האפרו-אמריקנית מאיה אנג'לו: "אנשים ישכחו מה אמרת, אנשים ישכחו מה עשית, אבל אנשים לעולם לא ישכחו כיצד גרמת להם להרגיש".
בשנה האקדמית תשע"ח קיבלה תעודת "מרצה מעורר השראה" מטעם אגודת הסטודנטים באורנים.

Footer Mobile