מנחת הקורס: אדוה יוסף מועלם advayo@ort-afula.ort.org.il
מועד הקורס: יום שלישי 14:30-17:45.
קהל היעד: עובדי הוראה חדשים, בשנה שאחרי הסטאז'. המתגוררים ו/או מלמדים בעיר עפולה.
היקף הקורס: 30 שעות [כמפורט בהמשך].
מיקום: מרכז פסג"ה אזורי – רחוב יצפור 6, עפולה.
קורס זה פותח כחלק מתפיסה כוללת לגבי חשיבות הליווי של מורים חדשים בשנותיהם הראשונות. מטרתו של הקורס היא להעמיק את תחושת המסוגלות בעבודת ההוראה, ולחזק את השתלבותם של מורים בתחילת דרכם הן במוסדות הלימוד והן במערכת כולה.
מטרות הקורס:
המטרות מתייחסות לשלושה תחומים: חינוכי, הוראתי ואישי
- סיוע בקליטה ובהשתלבות במסגרת החינוכית ובתרבות הארגונית שלה.
- הפחתת הלחצים ויצירת סביבה תומכת היוצרת תחושת שייכות למען שיפור ההסתגלות בבתי הספר.
- טיפוח מורים בעלי חוסן אישי, בעלי מוטיבציה ותחושת מסוגלות בהוראה עם כישורים של הכוונה עצמית, יזמות ומעוף וכישורים בין אישיים.
- פיתוח "אני מאמין חינוכי" – השקפת עולם חינוכית.
- הרחבת הידע והקניית אסטרטגיות ופרקטיקות פדגוגיות חדשניות בקרב המורים מתחילים, לקידום איכות תהליכי הוראה-למידה משמעותיים בכיתות, דרך העצמת השיח הפדגוגי.
- טיפוח ראייה רפלקטיבית לאירועים חינוכיים ובית ספריים, ופיתוח דפוסי התמודדות לקראת אוטונומיה פרופסיונאלית.
מבנה הקורס
הקורס יכלול מפגשים קבוצתיים, קבוצות דיון, סדנאות ומפגשים היברידיים המשלבים משימות אסינכרוניות ומפגשים פנים מול פנים.
הערכת משתתפי הקורס תתבסס על הפרמטרים הבאים:
- נוכחות של מינימום 80% מהמפגשים, והשתתפות פעילה בהם.
- ביצוע משימות והגשתן.
פירוט המפגשים ונושאי הקורס
תוכן המפגש | אופי המפגש | שעה | יום בשבוע | תאריך |
מפגש פתיחה היכרות, רציונל, יעדים ונהלים. | פנים אל פנים | 14:00-17:15 | ג' | 12/11/24 |
דרכי התמודדות אפקטיביות עם אתגרים ולחצים בעבודה. | פנים אל פנים | 14:00-17:15 | ג' | 26/11/24 |
מפגש עם נציגי ארגוני המורים: הסתדרות המורים 15:30 - 16:30, ארגון המורים 16:45 - 17:45.
| זום | 15:30-17:45 | ג' | 10/12/24 |
ניהול כיתה (התמודדות עם אירועי משמעת).
| פנים אל פנים | 14:00-17:15 | ג' | 24/12/24 |
"בידי המורה הטכנולוגיה" – גב' עפרה שפר.
| זום | 19:00-20:15 | א' | 12/1/25 |
הגשת מטלה: מודל לעבודה עם הורים – כשל או קשר?. | אסינכרוני | 14:00-17:15 | ג' | 4/3/25 |
יריד ידע והשראה – סדנאות.
| זום | 17:00-18:30 | ג' | 18/3/25 |
הגשת מטלה: השמה אמפתית של גבולות.
| אסינכרוני | 14:00-17:15 | ג' | 22/4/25 |
פיתוח הנעה ללמידה (מוטיבציה) בקרב התלמידים.
| זום | 14:00-17:15 | ג' | 20/5/25 |
מפגש סיום ופרידה | פנים אל פנים | 14:00-17:15 | ג' | 10/6/25 |