Personal Site

Sechter-Solomon Hilla


 

 

Dr. Hilla Sechter-Solomon

Ph. D – University of Haifa, Israel 2013

 

hilla_sh@oranim.ac.il

 

 

Areas of Interest and Specialization

Literacy, Learning Strategies, Dysgraphia, Dyslexia, Reading Comprehension, Written Expression, Evaluation/Diagnosis (Learning Disabilities), Intervention in Learning Disabilities, Spelling, Writing, Motor Learning, Learning Disabilities, Reading, Reading and Writing Equations, Inclusion

Academic Position  

Lecturer

Articles in Refereed Journals (Hebrew)

Solomon, H., & Lidor, R. (2007). The effectiveness of attention strategies on learning closed-motor skills in normal children and children with ADHA. Movement: Journal of Physical Education & Sport Sciences, 8(3-4), 394-419.

Tzuk, T., & Solomon, H. (2001). Children with autism and multisensory books. ISER: Issues in Special Education & in Rehabilitation, 16(2), 87-91.

Other Publications (Hebrew)

Sechter-Solomon, H. (2013). The introduction of a learning strategy in different phases of self-paced closed motor skills: The issue of the introduction point and its relation to the level of executive function of the learner. (Unpublished doctoral dissertation). University of Haifa: Haifa.

 

Solomon, H. (2004). The effectiveness of attention strategies on the performance of closed-motor skills among normal children and children with ADHD. (Unpublished master's thesis). University of Haifa: Haifa.

 

מרחב אישי

תפיסת עולמי מבוססתעל היכולת להסתכל קדימה, לכוון למעלה, לגלות סקרנות, ליזום, להתנסות, לחקור, ללמוד,ליצור, לממש, למצות... ולהצליח

לצד זאת, לגלות רגישות, אמפתיה, להכיר את הגבולות שלי, אך גם את האזורים בתוך הגבולות, שבהם אני יכולה להתגמש. אני מאמינה בעבודת צוות המאפשרת הצבת מטרות, יכולת בחירה, פתיחות, נדיבות ושיתוף תוך פעילות אקטיבית ופרו-אקטיבית. ערכים אלו אני מנסה להעביר לסטודנטים אותם אני מדריכה ומלמדת.