Personal Site

Yinon Hayuta


 

 

Dr. Hayuta Yinon

Ph. D – University of Haifa, Israel 2014

 

hayutay@gmail.com

 

 

 

 

Areas of Interest and Specialization

Teachers'Career Decision Making Processes, Teachers' Careers, Qualitative Research Methods,Curriculum, Educational Evaluation, Teachers' Professional Development, Project-BasedLearning, Impression Management

Academic Position  

Lecturer2008

Publications

Articles inRefereed Journals

Yinon,H., & Orland-Barak, L. (submitted). Commitment to the calling: Careerdecision-making processes of teachers with a calling orientation.

Orland-Barak, L., & Yinon,H. (2007). When theory meets practice: What student teachers learn from guidedreflection on their own classroom discourse. Teaching and Teacher Education,23 (6), 957-969.

Orland-Barak, L., & Yinon,H. (2005a). Sometimes a noviceand sometimes an expert: Mentors’professional expertise as revealed through their stories of critical incidents.Oxford Review of Education, 31 (4), 557-578.

Orland-Barak,L., & Yinon, H. (2005b). Different but similar: Student teachers'perspectives on the use of L1 in Arab and Jewish EFL classroom settings. Language,Culture and Curriculum, 18 (1), 91-113.   

 

מרחב אישי

בקורסים השונים שאני מלמדת, אני שמה דגש מיוחד על החיבור בין התיאוריה ליישומה בשטח. לכן, מאוד חשוב לי שהסטודנטים יתנסו בתכנים הנלמדים, ובמידת האפשר, יערכו פרוייקטים יישומיים הרלוונטיים לעבודתם. בנוסף, חשוב לי לטפח בוגרים שיודעים לעבוד בצוות. כמרצה אני שמה דגש רב על קשר אישי עם הסטודנטים, מתוך אמונה שקשר כזה יסייע להם בהתפתחותם המקצועית והאישית ויהווה עבורם מודל לטיפוח קשר חם ולבבי עם תלמידיהם לעתיד.