ינון, ח. (2015). התערוכה ככלי להוראה והערכה. הרצאה שהוצגה בכנס הראשון ליצירתיות בהוראה, יוני 2015, מכללת אורנים, קרית טבעון.
Yinon, H. (2015). 'Commitment-to-the-Calling' in Teachers'Professional Lives: Career Decision-making Processes of Teachers with a CallingOrientation. Paper presented at the annual meeting of the American Educational ResearchAssociation (AERA), April 2015, Chicago, Illinois.
ינון, ח. (2014). דילמות בהוראת ניתוח נתונים איכותניים. הרצאה שהוצגה בכנס החמישי למחקר איכותני, פברואר 2014, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, באר שבע.
Yinon, H. (2013). Understanding teachers' career decision-making processes using the 'work orientation' construct. Paper presented at the 6th international conference on teacher education, July 2013, David Yalin College and Mofet Institute, Jerusalem and Tel Aviv, Israel.
ינון, ח. (2012). תהליכי קבלת החלטות תעסוקתיות של עובדי הוראה בעלי אוריינטציית ייעוד. הרצאה שהוצגה בכנס המדעי השנתי ב-13 "מחקר, עיון ויצירה באורנים", פברואר 2012, מכללת אורנים, קריית טבעון.
ינון, ח. (2012). הוראת מחקר איכותני על פי עקרונות 'למידה מבוססת פרויקטים'. הרצאה שהוצגה בכנס החמישי למחקר איכותני, פברואר 2012, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, באר שבע.
ינון, ח. (2012). גלגולה של מתודולוגיה במחקר דוקטורט. הרצאה שהוצגה בכנס החמישי למחקר איכותני, פברואר 2012, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, באר שבע.
Yinon, H. (2011). Career decision-making processes of 'child-oriented' teachers. Paper presented at the 15th biennial ISAAT conference, July 2011, Braga, Portugal.
Yinon, H. & Becher, A. (2010). The written correspondence axis of research methodology courses. Paper presented at the 1st International Conference on Academic Writing, July 2010, Mofet Institute, Tel Aviv, Israel.
Yinon, H. (2010). Impression management - a new perspective for understanding the first years of teaching in Israel. Paper presented at the Biannual Conference of the International Association for Relationship Research, July 2010, the Interdisciplinary Center (IDC), Herzlia, Israel.
Yinon, H. (2009). Explaining the Findings of a Qualitative Study about Assessment Using Goffman’s Dramaturgical Approach. Paper presented at the 4th International Conference on Social Sciences, July 2009, University of Athens, Athens, Greece.
Yinon, H. (2009). ‘Wandering between levels’: an evaluation of beginning teachers’ reflection. Paper presented at the 14th biennial ISAAT conference, July 2009, University of Lapland, Rovaniemi, Finland.
ינון, ח. וח'יר-פראג', ר. (2008). דילמות בשילוב קורסים מתוקשבים בסדנאות סטאז' למורים מתחילים. פוסטר שהוצג בכנס מיט"ל, אוגוסט 2008, אוניברסיטת חיפה.
Yinon, H. (2008). An examination of beginning teachers’ self-presentation styles and strategies. Paper presented at the 8th international conference of PEPE, January 2008, Edinburgh, Scottland.
Yinon, H. (2007). Is someone really watching the gate of the teaching profession in Israel?. Paper presented at the ISAAT pre-conference, July 2007, Brock University, St. Catherine, Canada.
Yinon, H. (2007). Understanding interns’ thinking using De-Bono’s six-thinking-hats method. Paper presented at the 13th biennial ISAAT conference, July 2007, Brock University, St. Catherine, Canada.
Yinon, H. (2006). Re-examination of Kagan’s model of teachers’ professional development: interns’ concerns and reasoning as reflected through their self-reported cases. Paper presented at the EARLI JURE 9th conference, July 2006, Tartu, Estonia.
Yinon, H. (2005). A methodology for analyzing the relations between interaction patterns and modes of talk in the classroom. Paper presented at the EARLI JURE 2005 Pre-conference, August 2005, Nicosia, Cyprus.
Yinon, H. (2005). Modes of Talk and their Relation to Interaction Patterns in Language Lessons in the Seventh Grade. Paper presented at the 11th biennial EARLI conference, August 2005, Nicosia, Cyprus.